Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

(FOTO) POČELI RADOVI NA IZGRADNJI SAVSKOG MOSTA Mali: „Za dve godine Beograd dobija novi simbol grada“

12.09.2025. 13:37 13:46
Piše:
Izvor:
Dnevnik/ Tanjug
2
Foto: TANJUG/ ANA PAUNKOVIĆ

BEOGRAD: Na Novom Beogradu zvanično su počeli prvi radovi na izgradnji novog Savskog mosta, infrastrukturnog projekta koji će zameniti postojeći Stari savski most i po svemu sudeći postati jedan od najprepoznatljivijih simbola srpske prestonice.

Prvi potpredsednik Vlade i ministar finansija Siniša Mali obišao je gradilište i poručio da će ovaj projekat biti završen u roku od dve godine.

2
Foto: TANJUG/ ANA PAUNKOVIĆ

„Za samo dve godine imaćemo potpuno novi most u našem gradu. Metalna konstrukcija već se radi u Kini, prvi delovi su završeni i kreću za Srbiju. Očekujemo da u novembru budu na gradilištu“, naglasio je Mali.

Moderan, bezbedan i funkcionalan

Novi Savski most biće dug 420 metara, oslonjen na šest stubova, sa glavnim rasponom od 166 metara, što je znatno više nego kod prethodnog mosta. Taj raspon će omogućiti sigurniju i efikasniju plovidbu Savom, koja je poslednjih godina sve intenzivnija.

Širina mosta biće 38 metara, dok će na pojedinim mestima, gde su planirani vidikovci za pešake, iznositi čak 42 metra. Projekat predviđa dvosmernu tramvajsku trasu u središtu konstrukcije, široku osam metara, kao i po dve saobraćajne trake u oba pravca za drumski saobraćaj. Sa obe strane nalaziće se pešačke i biciklističke staze, po 3,3 metra široke, čime će novi most dobiti i izrazitu rekreativnu i turističku funkciju.

Sudbina starog mosta

Podsetimo, Stari savski most, podignut 1942. godine tokom nemačke okupacije, uklonjen je prošle godine zbog dotrajalosti i nebezbednosti. 

2
Foto: TANJUG/ ANA PAUNKOVIĆ

Demontaža je završena krajem jula, kada je uklonjen čelični luk, a cela konstrukcija je prebačena u pogon „Mostogradnje ING“ u Batajnici radi ispitivanja.

Novi tunel menja sliku saobraćaja u Beogradu

Uz izgradnju mosta, uskoro počinju radovi i na tunelu od Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana, dugom dva kilometra, koji će imati dve saobraćajne cevi.

„Zamislite da sa Karaburme ili sa Mirijeva uđete u tunel i izađete ispred Ekonomskog fakulteta, odmah na novi Savski most i pravo na Novi Beograd, bez ikakvih gužvi – to je suštinska promena“, rekao je Mali.

Tunel će biti probijan specijalnom TBM mašinom – takozvanom „krticom“. Planirano je da jedna cev bude završena do „Ekspa“, dok je kompletan završetak projekta predviđen za period 2028–2029. godine.

Mali je istakao da će stari most biti potpuno restauriran i da je ideja da on u budućnosti poveže obalu Zemuna sa Lidom. 

„Ovaj most treba da bude dovoljno visok da mogu brodići da prolaze. Želimo i da očistimo ceo taj prostor oko Velikog ratnog ostrva. To je jedan veliki projekat koji će pokrenuti druge inicijative“, poručio je ministar.

Simbol razvoja

Mali je podsetio da je demontaža starog mosta bila izuzetno zahtevna, ali da će jednako zahtevan biti i posao montaže novog.

2
Foto: TANJUG/ ANA PAUNKOVIĆ

 „Šipovi na beogradskoj obali su završeni. To je nešto što se ne vidi, ali je temelj na koji će biti postavljena čelična konstrukcija“, rekao je on i najavio da će redovno obilaziti radove kako bi javnost imala uvid u napredak.

„Ovo nije samo most, ovo je simbol grada i dokaz da Srbija nastavlja da se razvija uprkos svim blokadama i opstrukcijama. Nema zaustavljanja – Srbija ide napred“, poručio je ministar.

Izvor:
Dnevnik/ Tanjug
Piše:
Pošaljite komentar