OGLASILA SE JUNAJTED GRUPA: Laž su tvrdnje o ugrožavanju uredničke nezavisnosti N1 i Nova RAZGOVORI O PRODAJI OVE DVE TELEVIZIJE VOĐENI ZA VREME PRETHODNOG RUKOVODSTVA
LUKSEMBURG: Kompanija Junajted grupa odbacila je danas, kako je saopšteno, lažne i obmanjujuće tvrdnje da pokušava da ograniči ili na bilo koji način ugrozi uredničku nezavisnost televizijskih kanala N1 i Nova u Srbiji ili da planira njihovu prodaju kompaniji Telekom Srbija ili entitetima povezanim sa državom Srbijom.
Junajted grupa je navela u odgovoru na dezinformacije u vezi sa poslovanjem medija u Srbiji da potvrđuje uredničku nezavisnost N1 i Nove u Srbiji i istakla da fokus grupe ostaje na poslovanju, vrednosti i korporativnom upravljanju.
Mediji u okviru Junajted grupe funkcionišu tako da je komercijalno upravljanje razdvojeno od uredničkog odlučivanja, a kompanija pravi jasnu razliku između uredničkog i izvršnog tima, navedeno je u saopštenju.
Kompanija ističe da je urednička nezavisnost za trenutni menadžment i većinskog akcionara, BC Partners, neprikosnovena i da nikada neće biti pod uticajem političkih pritisaka ili interesa.
Junajted grupa navodi da je kompanija fokusirana na kreiranje vrednosti u okviru portfolija, kroz zdrave i etičke poslovne odluke.
„Uredničke odluke za N1 i Novu donose isključivo urednički timovi, a ne izvršni menadžment Junajted grupe, i nije bilo nikakvog mešanja trenutnog rukovodstva. To jasno dokazuje i njihovo nedavno potpuno nezavisno izveštavanje. Otvoreno pitanje ostaje kakvu je ulogu prethodni menadžment imao u uticaju na uredničke odluke i sadržaj vesti zbog sopstvenih interesa“, navodi se u saopštenju.
Telekom Srbija je izneo određene zabrinutosti u vezi sa ponašanjem Aleksandre Subotić, koja nije članica uredničkog tima nijedne medijske kuće u okviru Junajted grupe, i one se trenutno istražuju u skladu sa našim politikama i procedurama, kažu u Junajted grupi.
„Junajted grupa i njen većinski akcionar, BC Partners, rade na modelu koji će dodatno osigurati i ojačati uredničku nezavisnost kanala N1 i Nova. Mere koje se razmatraju uključuju jačanje uredničkih standarda, ugovore o nemogućnosti mešanja, nadzor nezavisnosti na nivou kanala i uvođenje funkcije spoljnog ombudsmana“, navedeno je u saopštenju.
Početkom jula angažovana su dva vodeća međunarodna savetnika kako bi podržali taj proces, a cilj je da se obezbedi da urednička nezavisnost ostane čvrsta i zaštićena od političkih i svih drugih uticaja.
Kako je navedeno, trenutni menadžment grupe nikada nije imao planove da proda svoje medijske resurse Telekomu Srbija ili bilo kom drugom entitetu povezanom sa državom.
Takođe, jedini razgovori o mogućoj prodaji N1 i Nove vođeni su za vreme prethodnog rukovodstva.
„Takva prodaja očigledno nije u skladu sa očuvanjem nezavisnosti što je naš prioritet, dok se istovremeno jača otpornost, efikasnost i učinak portfolija kompanija. Osnivač i bliski saradnik pokušavali da ugase srpske TV kanale u januaru 2025“, navedeno je u saopštenju.
Junajted grupa ističe da su neke od nedavnih medijskih spekulacija isprepletane sa aktuelnim sporom među akcionarima.
„Bilo kakvi navodi da su razgovori o promeni strukture medijskih resursa ili prodaji poslovanja u Srbiji potekli od trenutnog menadžmenta su netačni i namerno obmanjujući“, kažu u kompaniji.
Dokumentovana korespondencija iz januara 2025. pokazuje, kako je navedeno, da su osnivač grupe i manjinski akcionar, Dragan Šolak, preko svog dugogodišnjeg bliskog saradnika Vladislava Ratajca, pristupili Telekomu Srbija sa predlozima da:
Uklone N1 i Novu sa liste televizijskih kanala u Srbiji u zamenu za jednokratni iznos od oko 120 miliona evra. Oni bi bili uklonjeni sa liste kablovskih/satelitskih kanala i funkcionisali bi kao kanali koji mogu da se prate jedino putem interneta.
Zatim da prodaju srpske medijske kanale trećoj strani i prodaju Telekomu Srbija druge delove poslovanja u Srbiji poput Shoppster i D Express.
Pored toga, Šolak je od kompanije Summer Parent, krajnje matične kompanije Junajted grupe, zahtevao bonus od 200 miliona evra za navodno posredovanje u prodaji poslovanja Junajted grupe u Srbiji.
„Čini se da uredničko osoblje N1 i Nove o ovim pokušajima nije bilo obavešteno. Pokušaji Šolaka i njegovog predstavnika Vladislava Ratajca nisu usvojeni i ne odražavaju strategiju trenutnog menadžmenta. Tvrdnje da je novo rukovodstvo pokušavalo da 'oslabi' nezavisne medijske kanale u Srbiji su netačne. Radnje koje Šolak i Ratajac sada pripisuju grupi, a o kojima se izveštava u medijima, zapravo su oni sami osmislili i sprovodili početkom godine“, navedeno je u saopštenju.
Junajted grupa ističe da je urednička nezavisnost neprikosnovena.
„Uredničke odluke donose redakcije. Trenutni menadžment Junajted grupe i većinski akcionar BC Partners nisu se mešali u urednički sadržaj svojih medija. Trenutni menadžment Junajted grupe nikada nije imao planove da proda N1 ili Novu Telekomu Srbija ili bilo kom drugom, za razliku od Šolaka i njegovih saradnika. Bilo kakvo izvlačenje zaključaka, sugestija ili izveštavanje suprotno od ovoga jednostavno je netačno. Postavlja se pitanje – u koje svrhe, iz kojih razloga i u čiju korist se ovaj narativ danas plasira“, ističe Junajted grupa.
Kompanija neće, kako je navedeno, biti uvučena ni u politiku, ni u ličnu agendu Dragana Šolaka.
Fokus kompanije ostaje na poslovanju uz operativnu disciplinu, snažno korporativno upravljanje i jasnu odgovornost.
„Trenutni menadžment i većinski akcionar imaju nultu toleranciju prema bilo kakvom mešanju u uredničku nezavisnost, političkim uticajima, pretnjama nasiljem prema novinarskom timu ili bilo kom od 14.000 zaposlenih u kompaniji, od kojih oko 4.000 radi u United Media, a oko 370 u medijskom sektoru“, kažu u Junajted grupi.
Osnovni rezultati poslovanja kompanija u okviru Junajted grupe ostaju snažni, što je potvrđeno i u rezultatima za prvo polugodište 2025: prihodi su porasli za pet odsto, EBITDA za skoro sedam odsto, uz snažnu konverziju gotovine, naglasila je kompanija.
Junajted grupa je vodeća telekomunikaciona i medijska kompanija u jugoistočnoj Evropi, sa godišnjim prihodima od 2,7 milijardi evra i EBITDA od oko jedne milijarde evra.
Summer Parent Sàrl, krajnja matična kompanija Junajted grupe, donela je odluku o imenovanju novog menadžmenta 16. juna 2025. godine, sa ciljem stvaranja dodatne vrednosti, snažnog korporativnog upravljanja i operativnog fokusa u celom portfoliju.
„Promena rukovodstva sprovedena je nakon prodaje najvećeg dela poslovanja Junajted grupe u Srbiji i uoči potencijalne prodaje naših operacija u Bosni i Hercegovini. Portfolio obuhvata kompanije u Sloveniji, Crnoj Gori, Hrvatskoj, Grčkoj i Bugarskoj, pri čemu Grčka i Bugarska čine oko 70 odsto EBITDA grupe. Strimlajning operacija omogućava fokusiranje na telekomunikacione, medijske, tehnološke i cloud servise na ključnim tržištima u EU“, navedeno je u saopštenju.