HENRIK HOLMSKOV, PREDSTAVNIK VIBORGA, KOJI JE U UNESKO MREŽI KREATIVNIH GRADOVA Animacija i vizuelno pripovedanje su osnova identiteta
- Viborg je od dobijanja titule sve više usvojio termin „vizuelna kreativnost“, uz nastavak rada u domenu medijskih umetnosti kroz animaciju, projekcije, pozorište i druge forme – kaže Henrik Holmskov, predstavnik grada Viborg, započevši priču o tome kako je baš njihov grad dobio članstvo u prestižnoj UNESKO mreži kreativnih gradova u polju medijskih umetnosti.
Koji je bio ključni razlog zbog kojeg je vaš grad dobio titulu UNESKO kreativnog grada?
- Delimično zato što opština Viborg dosledno podržava zajednicu animacije i vizuelne kreativnosti više od trideset godina. Delimično zato što smo domaćini škole TheAnimationWorkshop – jedne od vodećih škola animacije na svetu. I konačno, zbog naše dugogodišnje posvećenosti dečijoj kulturi i kreativnosti – ističe Holmskov.
Na koji način je titula uticala na kulturni i ekonomski razvoj vaše zajednice?
- Od kada je Viborg postao UNESKO Kreativni grad medijskih umetnosti 2019. godine, kontinuirano jačamo saradnju sa lokalnim akterima kroz brojne inicijative koje ističu moć animacije, medijskih umetnosti i vizuelne kreativnosti. Jedna od ključnih ambicija jeste da ove kreativne oblasti ne budu predstavljene samo profesionalcima, već i široj zajednici, posebno mladima, kako lokalno tako i na međunarodnom nivou. Ključna ideja je „učiniti kreativni kolač većim.“ To je dovelo do šireg razumevanja među kreativnim kompanijama da su deo velike zajednice vizuelne kreativnosti u Viborgu, prevazilazeći okvire „samo“ animacije. Kulturno gledano, titula je podstakla ključne lokalne aktere da Viborg posmatraju kao Kreativni grad. Vizuelna kreativnost je postala više integrisana u festivale i identitet grada – na primer, „kreativnost“ je sada deo osnovnog narativa gradske organizacije „We are Viborg“.
Projekti koje sprovodi Viborg odražavaju posvećenost grada saradnji među organizacijama, sektorima i preko granica, da li istovremeno pomažu u učvršćivanju animacije i pripovedanja kao globalno prepoznatljivog brenda grada?
- Apsolutno. Animacija i vizuelno pripovedanje ostaju u osnovi našeg identiteta, ali kroz gore pomenutu strategiju proširili smo broj lokalnih organizacija i sektora koji se smatraju delom UNESKO mreže kreativnog grada Viborga.
Koji su konkretni projekti nastali kao rezultat članstva u UNESKO mreži kreativnih gradova?
- Mnogo ih je, ali neki od glavnih uključuju: DrawWithDenmark – globalnu kampanju crtanja u kojoj učestvuje 45 zemalja i brojni UNESKO kreativni gradovi, City2City, People We Love – Viborg i Immersive Assembly Vol. 2.
Kako uključujete lokalnu zajednicu u kreativne i kulturne procese?
- Između ostalog, uključivanjem lokalnog stanovništva u festivale i projekte u saradnji sa drugim UNESKO kreativnim gradovima. Drugim rečima, pokazujemo sve to lokalnoj zajednici – političarima, kompanijama i građanima. Na primer, odvođenjem aktera na SXSW u Ostinu i druge evropske UNESKO gradove medijskih umetnosti, što je dovelo do stvaranja lokalne kreativne mreže – Viborg Creative Alliance. Zatim kreiranjem medijskih i vizuelno kreativnih projekata koji izazivaju široko lokalno interesovanje, kao i saradnjom sa postojećim lokalnim festivalima i događajima, uz dodavanje vizuelno kreativnog ili „UNESKO“ sloja.
Koji bi bio vaš savet Novom Sadu, od jednog člana UNESKO mreže kreativnih gradova drugom?
- Iskreno, naš najbolji savet je da pravite sadržaje koji su relevantni za širu javnost. Uvek rado delimo dodatne savete – ističe predstavnik grada Viborg Henrik Holmskov.