ХЕНРИК ХОЛМСКОВ, ПРЕДСТАВНИК ВИБОРГА, КОЈИ ЈЕ У УНЕСКО МРЕЖИ КРЕАТИВНИХ ГРАДОВА Анимација и визуелно приповедање су основа идентитета
- Виборг је од добијања титуле све више усвојио термин „визуелна креативност“, уз наставак рада у домену медијских уметности кроз анимацију, пројекције, позориште и друге форме – каже Хенрик Холмсков, представник града Виборг, започевши причу о томе како је баш њихов град добио чланство у престижној УНЕСКО мрежи креативних градова у пољу медијских уметности.
Који је био кључни разлог због којег је ваш град добио титулу УНЕСКО креативног града?
- Делимично зато што општина Виборг доследно подржава заједницу анимације и визуелне креативности више од тридесет година. Делимично зато што смо домаћини школе TheAnimationWorkshop – једне од водећих школа анимације на свету. И коначно, због наше дугогодишње посвећености дечијој култури и креативности – истиче Холмсков.
На који начин је титула утицала на културни и економски развој ваше заједнице?
- Од када је Виборг постао УНЕСКО Креативни град медијских уметности 2019. године, континуирано јачамо сарадњу са локалним актерима кроз бројне иницијативе које истичу моћ анимације, медијских уметности и визуелне креативности. Једна од кључних амбиција јесте да ове креативне области не буду представљене само професионалцима, већ и широј заједници, посебно младима, како локално тако и на међународном нивоу. Кључна идеја је „учинити креативни колач већим.“ То је довело до ширег разумевања међу креативним компанијама да су део велике заједнице визуелне креативности у Виборгу, превазилазећи оквире „само“ анимације. Културно гледано, титула је подстакла кључне локалне актере да Виборг посматрају као Креативни град. Визуелна креативност је постала више интегрисана у фестивале и идентитет града – на пример, „креативност“ је сада део основног наратива градске организације „We are Viborg“.
Пројекти које спроводи Виборг одражавају посвећеност града сарадњи међу организацијама, секторима и преко граница, да ли истовремено помажу у учвршћивању анимације и приповедања као глобално препознатљивог бренда града?
- Апсолутно. Анимација и визуелно приповедање остају у основи нашег идентитета, али кроз горе поменуту стратегију проширили смо број локалних организација и сектора који се сматрају делом УНЕСКО мреже креативног града Виборга.
Који су конкретни пројекти настали као резултат чланства у УНЕСКО мрежи креативних градова?
- Много их је, али неки од главних укључују: DrawWithDenmark – глобалну кампању цртања у којој учествује 45 земаља и бројни УНЕСКО креативни градови, City2City, People We Love – Виборг и Immersive Assembly Vol. 2.
Како укључујете локалну заједницу у креативне и културне процесе?
- Између осталог, укључивањем локалног становништва у фестивале и пројекте у сарадњи са другим УНЕСКО креативним градовима. Другим речима, показујемо све то локалној заједници – политичарима, компанијама и грађанима. На пример, одвођењем актера на SXSW у Остину и друге европске УНЕСКО градове медијских уметности, што је довело до стварања локалне креативне мреже – Viborg Creative Alliance. Затим креирањем медијских и визуелно креативних пројеката који изазивају широко локално интересовање, као и сарадњом са постојећим локалним фестивалима и догађајима, уз додавање визуелно креативног или „УНЕСКО“ слоја.
Који би био ваш савет Новом Саду, од једног члана УНЕСКО мреже креативних градова другом?
- Искрено, наш најбољи савет је да правите садржаје који су релевантни за ширу јавност. Увек радо делимо додатне савете – истиче представник града Виборг Хенрик Холмсков.