Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

NOVI SAD NA DVA TOČKA Na pola puta do titule biciklističkog grada

04.09.2025. 08:06 08:08
Piše:
Izvor:
Dnevnik
бицикл
Foto: arhiva Dnevnika

Novi Sad je već decenijama poznat kao grad biciklista. Ravna konfiguracija terena, veliki broj studenata i relativno kratke gradske relacije učinili su da vožnja na dva točka postane svakodnevica mnogih građana.

Ipak, iako je bicikl u Novom Sadu često najbrži i najpraktičniji način da se stigne od tačke A do tačke B, biciklisti se i dalje suočavaju sa nizom problema.

Prema zvaničnim podacima, u Novom Sadu postoji oko 120 kilometara biciklističkih staza, što je najveća mreža u Srbiji. Najfrekventniji pravci su duž Bulevara oslobođenja, Bulevara Evrope i Keja žrtava racije, ali građani ukazuju da staze često nisu dovoljno široke, kao i da se ponekad prekidaju na raskrsnicama ili se sudaraju sa pešačkim zonama.

- Bicikl vozim svakodnevno, do posla i nazad, ali moram da budem dvostruko oprezan. Automobili često ne poštuju biciklističke prelaze, a i pešaci umeju da zalutaju na stazu -  kaže tridesetogodišnji inženjer iz Novog Sada Marko Malić.

Bicikl je za mnoge Novosađane i simbol slobode i zdravog života. Posebno vikendom, staze ka Štrandu i Futogu pune su rekreativaca, porodica sa decom i sportista. U planu je i dalje širenje mreže staza, pre svega prema Petrovaradinu i Klisi, kao i bolje povezivanje sa prigradskim naseljima. U sklopu proširenja mreže biciklističkih staza je i izgradnja pešačko-biciklističkog mosta preko Dunava na stubovima nekadašnjeg mosta Franca Jozefa, koji će predstavljati najsigurniju spojnicu Novog Sada i Petrovaradinu za bicikliste.

Organizacije koje okupljaju bicikliste naglašavaju da je za pravi biciklistički grad potrebno više od staza. Potrebna je i infrastruktura – sigurni parking prostori, pumpe za gume, jasna signalizacija i kontinuirana edukacija svih učesnika u saobraćaju.

Za sada, Novi Sad je na pola puta: i dalje dovoljno kompaktan da bicikl bude idealan prevoz, ali i dovoljno velik da se problemi biciklista moraju ozbiljno rešavati. A svaki Novosađanin koji je makar jednom vozio bicikl pored Dunava zna – grad se na dva točka doživljava sasvim drugačije.

Izvor:
Dnevnik
Piše:
Pošaljite komentar