ODLOŽEN PLANIRANI POVRATAK SAOBRAĆAJA NA ŽELEZNIČKU STANICU U NOVOM SADU I dalje preko Petrovaradina, traži se privremeno rešenje- Ovo su opcije
Pitanje povratka putničkog saobraćaja na glavnu železničku stanicu u Novi Sad i dalje je otvoreno, a nadležni razmatraju mogućnosti privremenog rešenja i neophodne građevinske zahvate na postojićem objektu.
Iako je ranije najavljeno da bi se putnički saobraćaj mogao vratiti na glavnu železničku stanicu u Novom Sadu uređenjem kolskog prolaza na objektu D, nakon dodatnih ispitivanja utvrđeno je da je neophodno sprovesti nove građevinske radove na tom delu.
Zbog toga železnička stanica Novi Sad još ne može da primi putnike, a grad Novi Sad, prema rečima gradonačelnika Žarka Mićina, u međuvremenu traži privremeno rešenje na drugoj lokaciji u Novom Sadu kako bi se rasteretila stanica u Petrovaradinu.
- Pronašli smo jednu lokaciju potencijalno koja bi mogla brže biti od ovoga spremna za korišćenje. To je stajalište, jedno manjeg kapaciteta, ali je neophodno dobro sagledati da li voz može da se zaustavi na tom stajalištu. S druge strane, neophodno je značajno ulaganje od strane grada, kako bi se uradila pristupna infrastruktura, pristupne saobraćajnice, odgovarajući parkinzi- rekao je Mićin.
Predsednica Društva arhitekata Novog Sada Ana Ferik Ivanovič objašnjava za Euronjuz Srbija da bi radovi na objektu D glavne stanice zahtevali ozbiljne građevinske intervencije i da to nije rešenje koje se može sprovesti brzo.
"To je po meni neki kolski ulaz koji u denivelaciji sa terenom perona, gde bi naravno morala da se uradi određena intervencija. Kako bi putnici koji bi parkirali vozila na parkingu da bi došli na etažu ili na visinu samih tračnica, morala bi da se sprovede neka denivelacija terena", rekla je ona.
Ferik Ivanovič zato predlaže drugo rešenje u okviru samog kompleksa glavne stanice na drugom objektu.
"Kao što vidimo ovde je jedan dosta veliki plato na kome mogu da se nameste prodajna mesta za karte, može neka čak i privremena saletla da ljudi ne kisnu. Mi ovde imamo direktan pristup na perone sa nivoa koji je isto ulaz u železničku stanicu. Jedino što mislim da bi od intervencije bilo potrebno je da se ugradi pokretna stolica ili lift za ljude sa posebnim potrebama u kretanju. Inače, kao što vidimo imamo dosta široko stepenište koje bi se moglo vrlo brzo početi koristiti", rekla je ona.
Građani sa kojima je razgovarala reporterka Euronjuz Srbija kažu da bi im povratak vozova na glavnu stanicu mnogo značio.
"Pre ili kasnije će se otvoriti, ali pitanje je pod kojim uslovima... Prvo da to bude sigurno za upotrebu i da sve nadležne službe daju odobrenje i naravno da se sve ispita i da svi dobijemo odgovore koje očekujemo", rekao je jedan sugrađanin.
"Danas sam došla iz Beograda na jedan lekarski pregled. Mislim, lepo mi je da sam videla Petrovaradin, ali verujem da ljudima koji ovde žive, nije lako, jer praktično od centra grada do Petrovaradina, vam je kao od Petrovaradina do Beograda", rekla je jedna putnica.
"Centar tu je, svi smo navikli na to, i zbog toga je bolje da se sve vrati, da nam se vrati naš Novi Sad kući", rekla je jedna stanovnica Novog Sada.
Raspisan konkurs za idejno rešenje spomen obeležja stradalima 1. novembra 2024.
Takođe, danas je raspisan konkurs za spomen obeležje stradalima na glavnoj železničkoj stanici uskoro biti raspisan.
Nabavku za konkurs sprovodi Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije, a radovi će stizati pod šifrom bez otkrivanja autora.
Stručni žiri i komisija koje je predložio gradonačelnik ocenjivaće umetnička i urbanistička rešenja, a konačni izbor biće poznat tri meseca od raspisivanja konkursa.