FIA uvela dodatna ograničenja potrošnje ulja u kvalifikacijama
FIA je uoči iduće utrke Formule 1 u Španiji izdala dodatnu direktivu koja bi trebala sprečiti bilo kakvu mogućnost korištenja ulja u svrhu dobijanja dodatnih performansi motora u kvalifikacijama.
Sagorevanje ulja radi dobijanja dodatne snage u kratkim vremenskim periodima vruća je tema u Formuli 1 više od godinu dana, a FIA dodatnim ograničenjima nastoji stati na kraj ovom načinu dobijanja performansi.
Mercedes je bio prvi proizvođač koji je koristio ulje na ovaj način, a Ferari ih je uspešno sledio, uprkos ograničenoj potrošnji ulja koja je ove godine samo 0,6 litara na 100 kilometara.
Namera najnovije direktive jeste olakšati praćenje nivoa ulja tokom kvalifikacija u kojima su proizvođači motora najviše koristili posebne načine rada motora koji su, očigledno, uključivali i korištenje ulja kao goriva.
FIA će 2018. pratiti temperaturu vazduha na ulazu u cilindre
FIA je sada naglasila da ekipe ne smeju dolivati ili prebacivati ulje iz spoljnjeg rezervoara ulja u bilo koji deo sklopa za podmazivanje tokom kvalifikacija.
Ova mera je više preventivna jer su proizvođači dosad uvek pronašli još neki način kako da iskoriste ulje u svrhu dobijanja dodatne snage.
“Nakon brojnih rasprava na ovu temu, želimo razjasniti da se ulje ne sme dodavati u bolid niti se sme aktivirati bilo kakav spoljni rezervoar ulja – ne sme biti prenosa ulja između spoljnjeg rezervoara u bilo koji deo sklopa za podmazivanje motora. Ova mera uvodi se kako bi FIA mogla pratiti potrošnju ulja tokom kvalifikacija na precizan i pravovremen način,” stoji u saopštenju Džoa Bajera, Fijinog tehničkog delegata.
“Izuzeci od pravila mogu nastupiti u posebnim prilikama nakon zahteva određene ekipe, a takve izuzetke učiniće Fijin tehnički delegat na vlastitu diskreciju.”