Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

BRZA PRUGA IZMEĐU BEOGRADA I SUBOTICE SPREMNA Besplatan prevoz od srede do nedelje; Povratana karta 2000 dinara

05.10.2025. 08:38 09:35
Izvor:
Dnevnik
1
Foto: FOTO TANJUG/ MILOŠ MILIVOJEVIĆ

Nakon što je u petak realizovana promotivna vožnja od Beograda do Subotice trasom prve brze pruge u Srbiji, redovan putnički i teretni železnički saobraćaj na toj deonici biće uspostavljen od srede, 8. oktobra u 12 sati, saopštavaju iz „Infrastrukture železnice Srbije”.

Teretni vozovi su još u petak uveče krenuli redovno da saobraćaju brzom prugom. Tada će krenuti prvi redovan putnički voz iz železničke stanice Beograd Centar za Suboticu brzinom od 200 kilometara na sat, a nakon toga će vozovi između ova dva grada saobraćati prema utvrđenom redu vožnje. 

Kako je prilikom promotivne vožnje na trećoj deonici brze pruge između Novog Sada i Subotice, koja je i poslednja na 183 kilometara dugoj železničkoj trasi od Beograda do Kelebije, odnosno granice sa Mađarskom, rekao predsednik Srbije Aleksandar Vučić, od srede do nedelje, 12. oktobra, prevoz će biti besplatan za sve kategorije putnika. 

1
Foto: FOTO TANJUG/ MILOŠ MILIVOJEVIĆ

Prema saopštenju „Infrastrukture železnice Srbije”, nakon što su dobijene upotrebne dozvole za deonicu brze pruge Novi Sad - Subotica, stekli su se uslovi za uspostavljanje redovnog železničkog saobraćaja od Beograda do Subotice za brzine vozova od 200 kilometara na sat.

Za tri i po godine, od kako je puštena u redovan putnički železnički saobraćaj, deonicom brze pruge između Beograda i Novog Sada putovalo je oko 12,5 miliona putnika, od kojih oko 6,1 milion najsavremenijim vozom „Soko”, navodi se dalje u saopštenju.
Izgradnja pruge za velike brzine između Beograda i Budimpešte najveći je i najznačajniji investicioni i infrastrukturni projekat u ovom delu Evrope. 

To je ujedno i prvi prekogranični projekat u okviru saradnje Kine i zemalja centralne i istočne Evrope, koji zajednički realizuju Srbija, Mađarska i Kina. Ta brza pruga je i deo  globalnog projekta „Jedan pojas – jedan put“ infrastrukturnog povezivanja Evrope i Azije, koji je inicirala Kina.

1
Foto: FOTO TANJUG/ FOTO TANJUG/ MILOŠ MILIVOJEVIĆ

Radovi u Srbiji počeli su avgusta 2017. godine, izgradnjom najvećih infrastrukturnih objekata na trasi - tunela i vijadukta „Čortanovci“, između Stare Pazove i Novog Sada. Na trećoj deonici radovi su počeli u novembru 2021. godine, da bi nakon obustave železničkog saobraćaja između Novog Sad i Subotice 7. aprila iduće godine bili intenzivirani. Na trećoj deonici izvodio ih je kineski konzorcijum „China Railway International” i „China Communications Construction Company”. 

Pruga Novi Sad - Subotica duga je 108 kilometara. Njome će „Štadlerove”, ali i kineske i španske železničke kompozicije putnike prevoziti između Beograda i Subotice za nešto više od 70 minuta. Maksimalna brzina teretnih vozova na brzoj pruzi biće do 120 kilometara na sat. Povratna karta od Beograda do Subotice iznosiće 2.000 dinara.

Zabranjeno je preuzimanje teksta ili dela teksta bez navođenja autora i naše medijske kuće, u vidu živog linka koji vodi ka originalnom sadržaju. Svako kršenje ovog pravila tretiraće se kao povreda autorskih prava.

Izvor:
Dnevnik
Pošaljite komentar