Aleksandar Vučić u 12 godina izgradio više nego Tito, Milošević, Koštunica i Tadić zajedno za 67 godina: EVO ŠTA SMO SVE DOBILI (FOTO)
Izgradnja auto-puteva u Srbiji poslednjih godina beleži istorijski zamah, a prema podacima koje je izneo predsednik Srbije Aleksandar Vučić, samo u poslednjih 12 godina izgrađeno je više kilometara auto-puteva nego u celom periodu od 1945. do 2012. godine.
Naime, u tom razdoblju izgrađeno je ukupno 596 kilometara auto-puteva, dok je od 2013. do 2025. godine završeno 609 kilometara, uključujući i novu deonicu od Preljine do Požege.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prisustvovao je svečanom otvaranju ove deonice na auto-putu E-763 „Miloš Veliki“, istakavši simbolički i praktični značaj tog projekta.
– Kada smo počeli, mnogi nisu verovali da ćemo stići do Požege, posebno preko planine Jelice. Ali uspeli smo, i nećemo tu stati – rekao je Vučić, dodajući da su „rezultati ti koji ulaze u istoriju“.
Uporedivši tempo gradnje sa prethodnim decenijama, Vučić je najavio da će već od sutra u podne moći da se zvanično potvrdi: više kilometara auto-puta izgrađeno je u poslednjih 12 godina nego u prethodnih 67.
Putevi kao simbol nove Srbije
Auto-put „Miloš Veliki“, koji povezuje Beograd sa zapadnom Srbijom, postao je jedan od najprepoznatljivijih infrastrukturnih projekata. U etapama su otvarane deonice od Ljiga do Preljine, od Obrenovca do Lajkovca, a sada i do Požege.
U isto vreme gradi se Moravski koridor, najveći projekat u istoriji srpske infrastrukture, koji će spojiti Pojate i Preljinu kroz Šumadiju. Preko polovine trase je već završeno.
Tu je i brza saobraćajnica Batočina – Kragujevac, koja je godinama obećavana, a realizovana tek u poslednjoj deceniji.
– Putevi nisu samo asfalt – oni otvaraju vrata ekonomiji, turizmu, novim investicijama. Povezuju ljude i podstiču razvoj regiona koji su bili zanemareni – istakao je predsednik.
Brojevi i utisci građana idu u istom pravcu
Dok se kilometri mere, građani sve češće govore o vidljivoj promeni – kraće vreme putovanja, veća bezbednost, udobnija vožnja. Najmoderniji tuneli, novi sistemi bezbednosti i uređeni prilazi sve češće podsećaju na standarde razvijenih evropskih zemalja.
– Ovo više nije samo građevinski poduhvat. Brze saobraćajnice postaju oslonac nove Srbije, pokazujući snagu, stabilnost i novu energiju društva – navodi se u zaključku sa ceremonije otvaranja.