VELIKA BRITANIJA UVODI SUPERVOZOVE NA DVA SPRATA Pogledajte kako će izgledati putovanje kroz Lamanš
Železnička kompanija „Jurostar” od 2031. godine će uvesti dvospratne brze vozove kroz tunel Lamanš, kako bi odgovorio na rastuću potražnju za međunarodnim železničkim saobraćajem iz Velike Britanije, saopštila je kompanija.
Železnički operater, koji je u vlasništvu francuskog SNCF-a, potpisao je ugovor vredan dve milijarde evra sa proizvođačem vozova „Alstom” za nabavku najmanje 30, a najviše 50 novih vozova tipa „Selestija”, piše Gardijan.
Svaki voz će moći da primi više od 1.000 putnika, što je oko 20 odsto više kapaciteta u odnosu na postojeće kompozicije.
To će biti prvi dvospratni vozovi koji saobraćaju između Velike Britanije i kontinentalne Evrope.
Očekuje se da će novi vozovi doprineti ostvarivanju cilja od 30 miliona prevezenih putnika godišnje.
Nova flota će se održavati u depou Templ Mils u istočnom Londonu, gde „Jurostar” planira dodatna ulaganja od 80 miliona evra i otvaranje 350 novih radnih mesta.
Kompanija se, međutim, suočava sa pritiscima da podeli deo prostora u depou sa konkurentskim operaterima, uključujući „Virgin” i „FS Italiane”, što „Jurostar” odbija zbog sopstvenih planova proširenja.
„Ova porudžbina označava ključnu tačku naše strategije rasta i razvoja međunarodnog železničkog saobraćaja”, rekla je generalna direktorka „Jurostara” Gvendolin Kazenav.
Ona je istakla da će dvospratni vozovi doneti više prostora, komfora i inovacija putnicima između Velike Britanije i Evrope.
Vozovi će saobraćati na svim „Jurostar” rutama, uključujući planirane nove destinacije kao što su Frankfurt i Ženeva.
Pored nove flote, u upotrebi će ostati i 17 postojećih e320 vozova.