Digitalno štampanje pločica u „Tozi Markoviću”
Direktor Vladimir Ilić izjavio je da je ova investicija bila neophodna kako bi se povećala proizvodnja i obezbedilo pozicioniranje u samom vrhu tehnoloških mogućnosti i kvalitetniju proizvodnju prema zahtevima tržišta. Ilić je naglasio da je investiranje u novu opremu prvi korak ka oporavku fabrike.
Pokretanju nove linije u fabrici prisustvovali su pokrajinski sekretari za privredu i energetiku Ivan Đoković i Nenad Grbić i gradonačelnik Kikinde Pavle Markov, a ovom prilikom fabrika je 1.000 kvadratnih metara keramičkih pločica donirala gradu.Kikindska kompanija koja ima tradiicju 150 godina i tržište u 16 zemalja, važna je kako za kikindsku privredu, tako i za domaću privredu uopšte. Prošle godine izišla je iz stečaja i sprovodi program konsolidacije. Za dalji razvoj i obezbeđivanje uslova za što bolje pozicioniranje na tržištu kikindska fabrika imaće punu podršku Pokrajinske vlade, naglašeno je na pokretanju nove proizvodne linije.
- Investiranjem u tehnološki razvoj fabrike „Toza Marković” značajno podižemo konkurentnost u domenu građevinske industrije, pre svega fine keramike. Time se podiže nivo konkurentnosti na nivou branše, što značajno doprinosi smanjenju spoljnotrgovinskog deficita, a viši tehnološki nivo proizvodnje otvara nova tržišta i jača izvozni potencijal - rekao je pokrajinski sekretar za privredu i turizam Ivan Đoković.
Pokrajinski sekretar za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj Nenad Grbić nada se da je ovo samo početak investiranja u kikindskoj fabrici, što bi za Kikindu svakako značilo i otvaranje novih radnih mesta, ali prema njegovim rečima to bi u širem značenju trebalo da bude put privrednog oporavka grada, jer Kikinda to i zaslužuje.
U „Tozi Markoviću” najavljuju da u ovoj godini predstoji značajna investicija u proizvodnju i poboljšanje kvaliteta crepa u skladu sa zahtevima tržišta, a najavljena je i proizvodnja crepa većeg formata. Na liniji za proizvodnju crepa investiraće se u zamenu prese stare sedam decenija. U ovoj godini u „Tozi Markoviću” su planirlai proizvodnju i prodaju 32 miliona komada crepa i 2,1 miliona kvadratnih metara keramičkih pločica.
M. Mitrović