Михајловић: Реконструише се пруга, гради се аутопут на Коридору 11

Потпредседница владе и министарка грађевине, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић изјавила је данас да почиње ревитализација и реконструкција

пруге Београд - Бар, која би морала да буде завршена до средине наредне године, а да Србија убрзано гради и аутопут, односно Коридор 11, који повезује Београд, Подгорицу и Тирану.
 Михајловић је, гостујући у Јутарњем програму ТВ Пинк, најавила да ће Србија средином 2017. године имати тај пут до Чачка и Прељине.
Говорећи о радовима на прузи Београд - Бар, Михајловић је истакла да се већ користи руски кредит и да се мора достићи брзина, коју је некада пруга имала, између 80 и 90 километара на сат, подсетивши да се у пругу није улагало у претходних више од 10 до 15 година.

Потпредседница владе и министарка грађевине, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић је изразила уверење да ће Коридор 10 бити завршен до краја 2016. године.
На питање о могућности да се на радовима ангажују и затвореници, Михајловић је одговорила да се о томе није разговарало, али да се може разговарати са Министарством правде и додала да ће сутра бити отворени радови на деоници Коридора 10.
Михајловић је најавила да је Србија почела да прави озбиљне кораке у смањењу администрације и бирократије, односно убрзању процедура, како би се брже градило и да једнако, као и област издавања грађевинских дозвола, мора бити уређено и питање катастра.

"Крећемо у другу фазу реформе катастра", најавила је Михајловић и додала да ће закон у наредних месец дана бити у парламенту.
Михајловић је најавила и закон о комуналним делатностима и да ће Србија од 1. јануара имати електронску грађевинску дозволу.
Она је најавила реформисање свих јавних предузећа и да Железнице морају да послују као одрживо предузеће.

Железница данас има три компаније, које сигурно неће још годину или две пословати одрживо, рекла је Михајловић и додала да " решавамо све оне историјске дугове, кредите, проблеме, који су се гомилали претходних година у жељи да ове три компаније праве нове послове".
Михајловић је најавила да "ове године сасвим сигурно неће бити отпуштања" и да би у септембру требало да буде завршена анализа о томе шта је оптимално.
Она је најавила да ће у наредним годинама део радника, када је реч о њиховим квалификацијама, који није у складу са оним што се зове будућност Железнице, биће замењен радницима који су потребни и додала да се ништа неће радити без договора.

"Не можемо да се возимо у просеку 30 на сат. Зато хоћемо  Београд - Будимпешту, која треба да нам омогући опет да се повежемо са  Европом, али исто тако доле и са Грчком", најавила је Михајловић.
На питање о изјави немачке канцеларке Ангеле Меркел да нема нових услова за Србију, Михајловић је одговорила "нема, Србија све време, нарочито последњих годину дана показује, пре свега колико је отворена, колико је модерна земља".

Михајловић је додала да Србија показује "колико је спремна да направи кораке у својој економији, са друге стране, колико је спремна и колико жели да поштује одређене стандарде, европске стандарде зато што је то добро пре свега за нас".
 Потпредседница владе и министарка грађевине, саобраћаја и инфраструктуре је истакла да је направљена анализа да се полако корак по корак смањи и сива економија.

На питање о пословању београдског аеродрома "Никола Тесла" Михајловић је одговорила да је број путника који пролази кроз тај аеродром понос Србије и да је то једини аеродром у региону који има тренд пораста броја путника.
"У наредне три године уложиће се око 20 милиона евра у терминале и све оно што је потребно аеродрому", најавила је Михајловић и додала да ће се на јесен разговарати о могућим стратешким партнерствима, како би се унапредила техничка и технолошка опремљеност аеродрома.

(Танјуг)

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести