Пребацивње путника из комбија у минибусеве

Нови Закон о превозу путника у друмском саобраћају се примењује у потпуности па самим тим није више дозвољен превоз путничким возилима, у шта спадају и комбији,

по досадашњим прописима. Новина има и код такси превозника.

Држава је годишње због сиве економије у друмском превозу губила око 55 милиона евра у области друмског траснпорта. Велики део тог новца „врти” се у ванлинијском транспорту који се обавља комбијем или илегалним такси возилима. По речима министарке грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зоране Михајловић, ванлинијски комби-превоз није био дозвољен ни по ранијим законима , а привредницима је било остављено 18 месеци да се припреме за пуну примену Закона о друмском саобраћају. Она тврди да комби као врста возила није законом дефинисана категорија, већ је реч о путничким возилима која не могу обављати међуградски и међународни превоз путника.
 
– Таквим превозом доводи се у питање и безбедност путника јер комби возила немају тахографе и није могуће утврдити време рада и одмора возача – тврди Зорана Михајловић.
 
Већина предузећа која су до сада обављала комби-превоз путника била је регистрована за друге делатности. Због тога, сматрају у ресорном министарству, и не може бити речи о бизнису већ о нелегалном превозу. Једини начин да комби-превозници легализују посао којим се баве је да купе одговарајуће возило за то, а то су минибусеви с 12 и више седишта, а затим успоставе редовне линије у међумесном и међународном саобраћају. 
 
С друге стране, чланови Удружења комби-превозника у Србији тврде да се примена Закона о превозу путника у друмском сабраћају мора одложити јер ће у супротном 5.000 радника остатити без радног места, а и грађани ће изгубити могућост превоза на аеродром, у ближе градове у иностранству, на излете...
Локалне самоуправе биле су у обавези да посебним одлукама регулишу такси превоз на територији своје општине и да пропишу услове под којим таксити могу да возе.
Љ. Малешевић
 
EUR/RSD 117.1527
Најновије вести