Subvencija uz zamenu za polovnjake standarda Euro 6
Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Branko Stamatović je na nedavno održanom stručnom skupu na kojem se razgovaralo o bezbednosti saobraćaja i unapređenja postupka ispitivanja vozila ukazao da je u saradnji s Ministastvom unutrašnjih poslova i Upravom saobraćajne policije rađeno na izmeni Zakona o bezbednosti saobraćaja.
- Predlog zakona je izrađen i on ulazi u javnu raspravu - rekao je Stamatović. - Ono što posebno hoćemo da regulišemo jeste korišćenje trotineta, a ABS je u prethodnoj godini uradila projekat za vozila koja nisu homologovana, dali smo predlog kako to može da se reguliše i to je sastavni deo predloga izmena novog zakona o bezbednosti saobraćaja.
Prema njegovim rečima, urađen je i predlog pravilnika o vozilima od istorijskog značaja, a urađen je i predlog kako da se ispituju reli i sportska vozila. Stamatović je istakao da je ABS, u saradnji s Upravom saobraćajne policije, izradila pravilnik o kontrolorima na tehničkim pregledima, za koji je potrebna određena promena postojećeg zakona da bi mogao u potpunosti da uđe u upotrebu.
- Predlog Agencije je da se smanji broj godina iskustva kako bi se licenca stekla odmah po stečenom znanju. Očekujemo da će to biti usvojeno, da ćemo nakon toga imati mogućnost i da krenemo u obuku kontrolora koji će raditi na tehničkim pregledima - kazao je Stamatović.
Načelnik odeljenja u Upravi saobraćajne policije Milan Vitorović je istakao izuzetnu saradnju Agenicije i ministarstva kao i bitnost pravilnika za samo ministrastvo. Pored MUP, saradnju sa ABS kako bi saobraćaj na drumovima Srbije učinili što bezbednijim sarađuje i Ministrastvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i njegov predstavnik Milan Petrović, pomoćnik ministra zadužen za drumski transport, istakao je sistemski pristup rešavanju problema u saobraćaju.
Branko Stamatović se osvrnuo i na jedan od najvećih projekata koje je Agencija realizovala do sada - subevnicionisanu dodelu sigurnosnih ramova za traktore. Projekat je izradila, modelirala i ispitala Agencija u saradnji s mašinskim i poljoprivrednim fakultetima. Po Stamatovićem rečima, do sada je za besplatne ramova primljeno oko 3.000 zahteva.
- Pokrenuli smo taj projekat zajedno s ministarstvom saobraćaja i ove godine je za subveniconisanu dodelu ramova opredeljeno 125 miliona dinara - rekao je Stamatović. - Isti iznos predviđen je i za naredne dve godine i očekujemo da će biti dodeljeno više od 10.000 ramova, što će, sigurno je, smanjiti broj stradalih u saobraćajnim nezgodama u kojima učestvuju traktori. Podaci govore da je za tri godine u nezgodama na putevima u kojima učestvuju traktori, 78 ljudi izgubilo život, a u istom periodu stradalo je čak 86 ljudi - u šumi, njivi, polju... zbog prevrtanja traktora. Oni koji žele sebi da obezebde ram za traktor i tako pozitivno utiču na bezbednost mogu konkursiti do 26. decembra.
- Vlada Srbije usvojila je program o zaštiti vazduha kojim je definisano da će od 2024. godine Ministarstvo građevinarstva izdvojiti oko 12 milijardi dinara kao podsticaj za obnavljanje voznog parka građana Srbije - kazao je Petrović. - Reč je o nabavci polovnih vozila koji zadovoljavaju standard Euro 6 i više od toga. Uslov za to će biti predavanje starih vozila reciklažnim centrima, a deo posla na terenu realizovaće Agencija. U narednom periodu ćemo se truditi da korigujemo i pravilnik, u smislu vozila koja uvozimo. Trenutno proveramo isključivo saobraznost dokumentacije, ali će to biti pooštreno jer nije smisao da se subvencioniše vozilo Euro 6 i više, a da ima lošiju emisiju od recikliranog vozila - kazao je Petrović.
D. Ml.