clear sky
31°C
06.06.2025.
Нови Сад
eur
117.1854
usd
102.4079
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Субвенција уз замену за половњаке стандарда Еуро 6

14.12.2022. 09:45 09:50
Пише:
Фото: Tanjug/M.Paunović, ilustracija

Директор Агенције за безбедност саобраћаја Бранко Стаматовић је на недавно одржаном стручном скупу на којем се разговарало о безбедности саобраћаја и унапређења поступка испитивања возила указао да је у сарадњи с Министаством унутрашњих послова и Управом саобраћајне полиције рађено на измени Закона о безбедности саобраћаја.

- Предлог закона је израђен и он улази у јавну расправу - рекао је Стаматовић. - Оно што посебно хоћемо да регулишемо јесте коришћење тротинета, а АБС је у prеthodnoj години урадила пројекат за возила која нису хомологована, дали смо предлог како то може да се регулише и то је саставни део предлога измена новог закона о безбедности саобраћаја.

Према његовим речима, урађен је и предлог правилника о возилима од историјског значаја, а урађен је и предлог како да се испитују рели и спортска возила. Стаматовић је истакао да је АБС, у сарадњи с Управом саобраћајне полиције, израдила правилник о контролорима на техничким прегледима, за који је потребна одређена промена постојећег закона да би могао у потпуности да уђе у употребу.

Влада Србије усвојила је програм о заштити ваздуха, којим је дефинисано да ће од 2024. године Министарство грађевинарства издвојити око 12 милијарди динара као подстицај за обнављање возног парка грађана Србије

- Предлог Агенције је да се смањи број година искуства како би се лиценца стекла одмах по стеченом знању. Очекујемо да ће то бити усвојено, да ћемо након тога имати могућност и да кренемо у обуку контролора који ће радити на техничким прегледима - казао је Стаматовић.

Начелник одељења у Управи саобраћајне полиције Милан Виторовић је истакао изузетну сарадњу Агениције и министарства као и битност правилника за само министраство. Поред МУП, сарадњу са АБС како би саобраћај на друмовима Србије учинили што безбеднијим сарађује и Министраство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и његов представник Милан Петровић, помоћник министра задужен за друмски транспорт, истакао је системски приступ решавању проблема у саобраћају.


Бесплатни рамови за тракторе

Бранко Стаматовић се осврнуо и на један од највећих пројеката које је Агенција реализовала до сада - субевниционисану доделу сигурносних рамова за тракторе. Пројекат је израдила, моделирала и испитала Агенција у сарадњи с машинским и пољопривредним факултетима. По Стаматовићем речима, до сада је за бесплатне рамова примљено око 3.000 захтева.

- Покренули смо тај пројекат заједно с министарством саобраћаја и ове године је за субвеницонисану доделу рамова опредељено 125 милиона динара - рекао је Стаматовић. - Исти износ предвиђен је и за наредне две године и очекујемо да ће бити додељено више од 10.000 рамова, што ће, сигурно је, смањити број страдалих у саобраћајним незгодама у којима учествују трактори. Подаци говоре да је за три године у незгодама на путевима у којима учествују трактори, 78 људи изгубило живот, а у истом периоду страдало је чак 86 људи - у шуми, њиви, пољу... због превртања трактора. Они који желе себи да обезебде рам за трактор и тако позитивно утичу на безбедност могу конкурсити до 26. децембра.


- Влада Србије усвојила је програм о заштити ваздуха којим је дефинисано да ће од 2024. године Министарство грађевинарства издвојити око 12 милијарди динара као подстицај за обнављање возног парка грађана Србије - казао је Петровић. - Реч је о набавци половних возила који задовољавају стандард Еуро 6  и више од тога. Услов за то ће бити предавање старих возила рециклажним центрима, а део посла на терену реализоваће Агенција. У наредном периоду ћемо се трудити да коригујемо и правилник, у смислу возила која увозимо. Тренутно проверамо искључиво саобразност документације, али ће то бити пооштрено јер није смисао да се субвенционише возило Еуро 6 и више, а да има лошију емисију од рециклираног возила - казао је Петровић.

Д. Мл.

 

Пише:
Пошаљите коментар