"To je mali đavo“ RUSKI SVEŠTENIK RASKRINKAO POPULARNI TALISMAN: Niko ne želi da mu tako nešto bude pod krovom
Fatimino oko, poznato i kao nazar, koristi se kao amajlija za zaštitu od urokljivog pogleda.
Veruje se da štiti osobu koja ga nosi, a posebno je rasprostranjen u Turskoj, Siriji, Libanu, Egiptu, Jermeniji, Iranu, Avganistanu, Grčkoj, Iraku, na Kipru i u Azerbejdžanu. Tamo ga možete videti na vratima kuća, u kancelarijama, automobilima, ali i kao deo nakita i dekoracije.
Tipičan nazar izrađuje se ručno od stakla i prepoznatljiv je po koncentričnim krugovima u tamnoplavoj, beloj, svetloplavoj i crnoj boji, često u obliku suze ili elipse. Ponekad se tamnoplava boja zamenjuje zlatnom.
Iako ne potiče iz islama, Fatimino oko je našlo široku primenu i među muslimanima i među pravoslavcima. Ljudi ga kače na ulazna vrata, stavljaju na odeću – deci, trudnicama i odraslima – u nadi da će ih zaštititi od negativne energije, uroka i zlih pogleda.
O popularnosti ove amajlije govorio je i ruski sveštenik Aleksandar Jermolin za portal BastaBalkana.com, upozoravajući da ovakva verovanja mogu biti problematična.
U Rusiji postoji velika, pomalo neobjašnjiva privrženost svemu što je okultno i paranormalno. Turske amajlije su se, nažalost, dobro primile, jer su naišle na plodno tlo. Ljudi, umorni od decenija ateizma, počeli su da tragaju za verom, ali su često završili u nejasnom duhovnom miksu, objašnjava Jermolin.
Zašto ljudi danas tako lako prihvataju ezoterične simbole poput Fatiminog oka?
Danas ljudi sami biraju šta im je važno. Nedostatak autoriteta u savremenom društvu doveo je do toga da se sve pomeša. Zato u istom domu možete videti i tursko oko, i kineske žabe, i slovenske paganske simbole – pa čak i ikone – sve na istom mestu, kaže on, prenosi Naj žena.
Jermolin upozorava da to nije bezopasno:
„Dovoljno je reći da to nije u skladu s pravoslavljem. Ili ste pravoslavac, ili paganin. A paganstvo, u svojoj suštini, jeste klanjanje demonima. Dakle, ta amajlija u vašoj kući – to je mali đavo. A niko ne želi da mu tako nešto bude pod krovom, zar ne?“