(VIDEO) KAD UMETNOST IZAĐE IZ BOLA Kineski umetnik pravi zapanjujuće portrete uz pomoć čekića
U svetu umetnosti retko nailazimo na tehniku koja na prvi pogled deluje kao zanat, a kasnije kao nešto što je bliže magiji.
Šaošang Sjao Ge, kineski umetnik, preživeo je stravičan požar u kome je zadobio velike opekotine i koje su ostavile trajan pečat na njegovom telu, postao je poznat po svom potpuno jedinstvenom pristupu: uzima tup čekić i tvrdu čeličnu iglu, dok ispod njegove ruke obojeno staklo nestane u hiljadama sitnih "uboda" - rezultat je zapanjujući portret, po pravilu fotografski precizan, ispunjen emocijom i snagom.
Tehnika koju koristi ime je neformalno „staklo-tačkanje” (glass-point painting): dok neko slika četkom ili creva, on doslovno kucka po sloju stakla, nanoseći bezbroj udaraca, svaki udarac kao tačka koja u ansamblu kreira lik. Ovaj radni proces zahteva apsolutnu posvećenost - od fiksacije obeležja do ritma i tempa udaraca - a gotov proizvod deluje kao da je oživljen u staklu, kao izašao iz nekog drugog sveta.
No još važnije: Sjao Ge nije samo umetnik, već i svedok sopstvenog preporoda. Nakon što je pretrpeo opekotine, odlučio je da ne bude samo žrtva, već da stvori nešto što će govoriti o prelasku, o snazi, o lepoti koja se rađa iz patnje. Svaki portret koji izlazi iz njegove radionice nosi u sebi tu priču, ne samo o čoveku na slici, već o onome koji ga stvara.
Kada gledate video-snimak njegovog rada čujete čekić kako udara staklo, vidite pregršt belih tačkica i na kraju lice koje deluje kao da će da progovori - onda postaje jasno da nije reč samo o tehnici, već o transformaciji. U svetu kad vizuelno blješti brzinom i trenutkom, Sjao Ge nas poziva da stanemo, pogledamo tačku po tačku i vidimo čoveka, priču, preživljavanje.