ŽALITE SE NA LETNJE SAOBRAĆAJNE GUŽVE? Ovi ljudi nisu mrdnuli 12 dana s puta!
Identifikovanje istorijski najgore gužve u saobraćaju nije jednostavno, jer zavisi od više kriterijuma koji bi se uzeli u obzir.
Prema Ginisovoj knjizi rekorda, najveći kolaps se dogodio 1990. godine na granici Istočne i Zapadne Nemačke, a uključivao je bezmalo 18 miliona vozila koja su milela po saobraćajnici.
Drama u Kini
Kada je reč o gužvi koja je zauzela najviše prostora, selimo se u daleku Indiju, tačnije državu Utar Pradeš, gde su kolone bile dugačke 300 kilometara.
Međutim, ako se uzme u obzir trajanje gužve, nijedna nije nadmašila kinesku saobraćajnu blokadu na Nacionalnom auto-putu 110.
Ovaj kolaps je trajao neverovatnih 12 dana i poremetio je lokalnu ekonomiju, prenosi Oddity Central.
The China Highway 110 traffic jam lasted for more than 10 days. Cars moved at the speed of 0.6 miles per day.
byu/Th1ndonly ininterestingasfuck
Neviđeno „usko grlo”
Mnogi ne mogu da pojme šta znači biti zaglavljen satima u saobraćaju, a zamislite da ste usred ničega dve nedelje – bez hrane, vode i mogućnosti da okrenete vozilo. Upravo to je doživelo stotine hiljada vozača u avgustu 2010, tokom kolapsa na Nacionalnom auto-putu 110.
Sve je počelo 14. avgusta kada su radovi i gust saobraćaj stvorili „usko grlo”, kakvo Kina do tada nije videla. Kamioni koji su prevozili ugalj i građevinski materijal ostali su zaglavljeni, a putnička vozila su samo pogoršala situaciju.
Pre nego što su vlasti zatvorile prilaze sa drugih pravaca, stotine hiljada ljudi već je bilo zarobljeno na deonici od 100 kilometara!
Profitirali od gužve
U početku, bilo je mnogo buke, vike, nervoznih i ljutih vozača, dok su vozila napredovala kilometar dnevno, a onda su se svi prilagodili novoj stvarnosti.
Ljudi koji su živeli u blizini auto-puta brzo su iskoristili situaciju, postavljajući pokretne prodavnice sa hranom, vodom i cigaretama po astronomskim cenama. Na primer, boca vode koja je u to vreme koštala jedan juan, na mestu kolapsa se prodavala za 15 juana!
Saobraćajna blokada na Nacionalnom auto-putu 110 bila je toliko velika da je dobila posebnu stranicu na Vikipediji, pa iako nije zvanično priznata kao „najduža gužva na svetu”, većina stručnjaka smatra da zaslužuje taj naslov.