Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Pomažu u borbi protiv upalnih procesa i oštećenja ćelija!

JEFTINE SU, UKUSNE I PUNE MOĆNIH ANTIOKSIDANASA! Ove 4 voćke se sve češće povezuju sa manjim RIZIKOM OD RAKA DOJKE

09.06.2026. 21:29 21:38
Piše:
Izvor:
Dnevnik/Glossy
a
Foto: freepik, ilustracija

Iako je ishrana samo deo priče o prevenciji karcinoma, pojedina istraživanja su pokazala da voće može da bude vrlo korisno, a određene vrste su naročito bogatog nutritivnog profila.

Rak dojke je i dalje jedan od najčešćih malignih tumora kod žena širom sveta, a stručnjaci stalno ističu važnost prevencije, redovnih pregleda i samopregleda, kao i zdravog životnog stila. Iako ne postoji namirnica koja može da spreči njegov nastanak, naučna istraživanja sve češće ukazuju na to da način ishrane može da ima važnu ulogu u prevenciji i očuvanju zdravlja.

Naročito se izdvajaju određene vrste voća bogate vlaknima, antioksidansima i biljnim jedinjenjima, koja mogu da pomognu organizmu u borbi protiv upalnih procesa i oštećenja ćelija. Kako piše Eating Well, viši unos voća je povezan sa 7% nižim rizikom od raka dojke. 

Voće sadrži vlakna i fitonutrijente, najčešće polifenole, atnocijanine, kvercetin, fisetin hesperidin i limonen, a svi oni su se pokazali kao značajni faktori u snižavanju rizika od ove vrste karcinoma, kaže onkološka dijetetičarka Natali Ledesma s Univerziteta u Kaliforniji.

Dakle, iako nije garancija da se rak neće razviti, voće može da bude vrlo značajno u prevenciji, a sledeće četiri vrste voća privukle su posebnu pažnju istraživača.

 

Jabuke

Iako su često nepravedno zanemarene, jabuke su bogate polifenolima i drugim zaštitnim biljnim jedinjenjima. Naučnici posebno izdvajaju kvercetin, antioksidans koji se proučava zbog potencijalnog uticaja na procese povezane sa razvojem tumora.

Stručnjaci savetuju da se jabuke jedu sa korom, jer se upravo u njoj nalazi veliki deo korisnih sastojaka.

а
Foto: freepik, ilustracija

Bobičasto voće

Borovnice, maline, kupine i jagode su odavno poznate kao prave kraljice antioksidanasa. Njihova intenzivna boja potiče od antocijanina, biljnih pigmenata za koje se smatra da imaju zaštitno dejstvo na ćelije.

Istraživanja sugerišu da jedinjenja iz bobičastog voća mogu da doprinesu usporavanju procesa koji su povezani sa rastom tumorskih ćelija.

 

Trešnje

Ovo omiljeno letnje voće takođe obiluje antocijaninima. Posebno su interesantne tamne sorte trešanja, koje sadrže visok nivo ovih biljnih pigmenata.

а
Foto: freepik, ilustracija

Pored toga, trešnje su dobar izvor vitamina C, vlakana i kalijuma, a poznate su i po svojim protivupalnim svojstvima.

 

Suvo voće

Suve šljive, smokve, urme i grožđe sadrže koncentrovane količine vlakana i antioksidanasa. Iako imaju više prirodnih šećera nego sveže voće, istraživanja pokazuju da umerena konzumacija može da bude deo uravnotežene ishrane.

Posebno se izdvajaju smokve, koje su bogate polifenolima i drugim bioaktivnim jedinjenjima koja se sve češće proučavaju zbog mogućeg zaštitnog efekta.

I drugo voće može biti korisno u prevenciji raka dojke

Nutricionisti navode da se među voćem koje se takođe povezuje sa potencijalnim zaštitnim dejstvom nalaze citrusi, kivi i nar. Takođe, stručnjaci naglašavaju da je najbolje jesti celo voće, jer se isti efekat nije pokazao kod voćnih sokova. Pomislite samo na sva ta vlakna koja gubite ako samo iscedite sok!

Nije važna samo ishrana

Iako voće može da bude važan deo zdravog jelovnika, stručnjaci ističu da je za smanjenje rizika od raka dojke neophodan širi pristup i zdrav životni stil.

Preporučuje se:

           održavanje zdrave telesne težine,

           redovna fizička aktivnost,

           ograničavanje ili izbegavanje alkohola,

           svakodnevni unos voća i povrća i

           smanjenje konzumacije crvenog i prerađenog mesa.

Glossy

Izvor:
Dnevnik/Glossy
Piše:
Pošaljite komentar
STAVITE KAŠIČICU OVOGA U ČINIJU SA TREŠNJAMA Voće ostaje čvrsto, čisto i bez “neprijatnih” iznenađenja iznutra
а

STAVITE KAŠIČICU OVOGA U ČINIJU SA TREŠNJAMA Voće ostaje čvrsto, čisto i bez “neprijatnih” iznenađenja iznutra

09.06.2026. 20:04 20:15
Kivi nije samo „obično voće“ NISTE GA PROBALI NA OVE NAČINE Mnogi ga dodaju u DESERTE, smutije i kombinacije koje osvajaju na prvi zalogaj
a

Kivi nije samo „obično voće“ NISTE GA PROBALI NA OVE NAČINE Mnogi ga dodaju u DESERTE, smutije i kombinacije koje osvajaju na prvi zalogaj

27.05.2026. 21:52 22:00
Hibridno voće osvaja svet: DA LI STE ZNALI DA POSTOJI GROŽĐE S UKUSOM ŠEĆERNE VUNE
kombo

Hibridno voće osvaja svet: DA LI STE ZNALI DA POSTOJI GROŽĐE S UKUSOM ŠEĆERNE VUNE

24.05.2026. 16:49 16:58