overcast clouds
24°C
10.06.2026.
Нови Сад
eur
117.3182
usd
100.6764
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Помажу у борби против упалних процеса и оштећења ћелија!

ЈЕФТИНЕ СУ, УКУСНЕ И ПУНЕ МОЋНИХ АНТИОКСИДАНАСА! Ове 4 воћке се све чешће повезују са мањим РИЗИКОМ ОД РАКА ДОЈКЕ

09.06.2026. 21:29 21:38
Пише:
Извор:
Дневник/Glossy
a
Фото: freepik, ilustracija

Иако је исхрана само део приче о превенцији карцинома, поједина истраживања су показала да воће може да буде врло корисно, а одређене врсте су нарочито богатог нутритивног профила.

Рак дојке је и даље један од најчешћих малигних тумора код жена широм света, а стручњаци стално истичу важност превенције, редовних прегледа и самопрегледа, као и здравог животног стила. Иако не постоји намирница која може да спречи његов настанак, научна истраживања све чешће указују на то да начин исхране може да има важну улогу у превенцији и очувању здравља.

Нарочито се издвајају одређене врсте воћа богате влакнима, антиоксидансима и биљним једињењима, која могу да помогну организму у борби против упалних процеса и оштећења ћелија. Како пише Eating Well, виши унос воћа је повезан са 7% нижим ризиком од рака дојке. 

Воће садржи влакна и фитонутријенте, најчешће полифеноле, атноцијанине, кверцетин, фисетин хесперидин и лимонен, а сви они су се показали као значајни фактори у снижавању ризика од ове врсте карцинома, каже онколошка дијететичарка Натали Ледесма с Универзитета у Калифорнији.

Дакле, иако није гаранција да се рак неће развити, воће може да буде врло значајно у превенцији, а следеће четири врсте воћа привукле су посебну пажњу истраживача.

 

Јабуке

Иако су често неправедно занемарене, јабуке су богате полифенолима и другим заштитним биљним једињењима. Научници посебно издвајају кверцетин, антиоксиданс који се проучава због потенцијалног утицаја на процесе повезане са развојем тумора.

Стручњаци саветују да се јабуке једу са кором, јер се управо у њој налази велики део корисних састојака.

а
Фото: freepik, ilustracija

Бобичасто воће

Боровнице, малине, купине и јагоде су одавно познате као праве краљице антиоксиданаса. Њихова интензивна боја потиче од антоцијанина, биљних пигмената за које се сматра да имају заштитно дејство на ћелије.

Истраживања сугеришу да једињења из бобичастог воћа могу да допринесу успоравању процеса који су повезани са растом туморских ћелија.

 

Трешње

Ово омиљено летње воће такође обилује антоцијанинима. Посебно су интересантне тамне сорте трешања, које садрже висок ниво ових биљних пигмената.

а
Фото: freepik, ilustracija

Поред тога, трешње су добар извор витамина Ц, влакана и калијума, а познате су и по својим противупалним својствима.

 

Суво воће

Суве шљиве, смокве, урме и грожђе садрже концентроване количине влакана и антиоксиданаса. Иако имају више природних шећера него свеже воће, истраживања показују да умерена конзумација може да буде део уравнотежене исхране.

Посебно се издвајају смокве, које су богате полифенолима и другим биоактивним једињењима која се све чешће проучавају због могућег заштитног ефекта.

И друго воће може бити корисно у превенцији рака дојке

Нутриционисти наводе да се међу воћем које се такође повезује са потенцијалним заштитним дејством налазе цитруси, киви и нар. Такође, стручњаци наглашавају да је најбоље јести цело воће, јер се исти ефекат није показао код воћних сокова. Помислите само на сва та влакна која губите ако само исцедите сок!

Није важна само исхрана

Иако воће може да буде важан део здравог јеловника, стручњаци истичу да је за смањење ризика од рака дојке неопходан шири приступ и здрав животни стил.

Препоручује се:

           одржавање здраве телесне тежине,

           редовна физичка активност,

           ограничавање или избегавање алкохола,

           свакодневни унос воћа и поврћа и

           смањење конзумације црвеног и прерађеног меса.

Glossy

Извор:
Дневник/Glossy
Пише:
Пошаљите коментар
СТАВИТЕ КАШИЧИЦУ ОВОГА У ЧИНИЈУ СА ТРЕШЊАМА Воће остаје чврсто, чисто и без “непријатних” изненађења изнутра
а

СТАВИТЕ КАШИЧИЦУ ОВОГА У ЧИНИЈУ СА ТРЕШЊАМА Воће остаје чврсто, чисто и без “непријатних” изненађења изнутра

09.06.2026. 20:04 20:15
Киви није само „обично воће“ НИСТЕ ГА ПРОБАЛИ НА ОВЕ НАЧИНЕ Многи га додају у ДЕСЕРТЕ, смутије и комбинације које освајају на први залогај
a

Киви није само „обично воће“ НИСТЕ ГА ПРОБАЛИ НА ОВЕ НАЧИНЕ Многи га додају у ДЕСЕРТЕ, смутије и комбинације које освајају на први залогај

27.05.2026. 21:52 22:00
Хибридно воће осваја свет: ДА ЛИ СТЕ ЗНАЛИ ДА ПОСТОЈИ ГРОЖЂЕ С УКУСОМ ШЕЋЕРНЕ ВУНЕ
kombo

Хибридно воће осваја свет: ДА ЛИ СТЕ ЗНАЛИ ДА ПОСТОЈИ ГРОЖЂЕ С УКУСОМ ШЕЋЕРНЕ ВУНЕ

24.05.2026. 16:49 16:58