Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

PRERASPODELA RADNOG VREMENA Fleksibilnost koja traži preciznu evidenciju

25.06.2025. 07:00 07:00
Piše:
Izvor:
Promo
е
Foto: Pexels

Sve više poslodavaca u Srbiji koristi mogućnost preraspodele radnog vremena kako bi se lakše izborili sa sezonskim fluktuacijama, povećanim obimom posla ili projektno orijentisanim radom.

 Zakon o radu dozvoljava ovu praksu, ali pod jasno definisanim uslovima. Ukupno radno vreme zaposlenih ne sme preći zakonski maksimum u obračunskom periodu, a sve promene moraju biti dokumentovane, planirane I dostupne za proveru.

U praksi, međutim, veliki broj organizacija još uvek vodi evidenciju preraspodele ručno – u Excel tabelama ili papirnim dokumentima. Kada inspekcija rada zatraži uvid u radno vreme, od HR sektora se očekuje više od dobre volje. Traže se podaci: ko je kada radio, kada su sati nadoknađeni, da li je sve u skladu sa zakonom. Bez jasne evidencije, odgovornost često pada upravo na HR službu.

Upravo zbog toga sve više kompanija prelazi na specijalizovane alate koji automatizuju vođenje evidencije radnog vremena. Kadrovik, modul poslovnog softvera Kancelarko, razvijen je kao odgovor na ovu potrebu – da bi se omogućilo precizno, ažurno i zakonito praćenje preraspodele, prekovremenih sati i smenskih promena. Sistem ne samo da štedi vreme i smanjuje greške, već pruža HR-u sigurnost da su svi podaci spremni za internu proveru ili eksternu kontrolu – u svakom trenutku.

Uloga HR-a nije da vodi bitku sa tabelama i propisima, već da vodi računa o ljudima. Sa pouzdanim softverskim rešenjem kao što je Kadrovik, briga o administraciji ostaje gde joj je i mesto – u pozadini.

 

 

 

Izvor:
Promo
Piše:
Pošaljite komentar