ПРЕРАСПОДЕЛА РАДНОГ ВРЕМЕНА Флексибилност која тражи прецизну евиденцију
Све више послодаваца у Србији користи могућност прерасподеле радног времена како би се лакше изборили са сезонским флуктуацијама, повећаним обимом посла или пројектно оријентисаним радом.
Закон о раду дозвољава ову праксу, али под јасно дефинисаним условима. Укупно радно време запослених не сме прећи законски максимум у обрачунском периоду, а све промене морају бити документоване, планиране И доступне за проверу.
У пракси, међутим, велики број организација још увек води евиденцију прерасподеле ручно – у Еxцел табелама или папирним документима. Када инспекција рада затражи увид у радно време, од ХР сектора се очекује више од добре воље. Траже се подаци: ко је када радио, када су сати надокнађени, да ли је све у складу са законом. Без јасне евиденције, одговорност често пада управо на ХР службу.
Управо због тога све више компанија прелази на специјализоване алате који аутоматизују вођење евиденције радног времена. Кадровик, модул пословног софтвера Канцеларко, развијен је као одговор на ову потребу – да би се омогућило прецизно, ажурно и законито праћење прерасподеле, прековремених сати и сменских промена. Систем не само да штеди време и смањује грешке, већ пружа ХР-у сигурност да су сви подаци спремни за интерну проверу или екстерну контролу – у сваком тренутку.
Улога ХР-а није да води битку са табелама и прописима, већ да води рачуна о људима. Са поузданим софтверским решењем као што је Кадровик, брига о администрацији остаје где јој је и место – у позадини.