(VIDEO) NOVI PRAVAC ZA FRUŠKOGORSKI KORIDOR Urbanistički projekat menja smer glavnog saobraćajnog toka PETLJA NOVI SAD – JUG PREUZIMA PRIMAT
Deonica koja treba da poveže Fruškogorski koridor i auto--put Beograd – Zrenjanin – Novi Sad, popularno nazivan i Vojvođanskim P putem petlje Kać nije predviđena u prvoj fazi izgradnje, navedeno je u Urbanističkom projektu za utvrđivanje javnog interesa za izgradnju saobraćajnog priključka planiranog državnog puta prvog B reda broj 21 (Fruškogorski koridor) na državni put prvi A reda broj 1 u Novom Sadu (autoput E-75).
Važećim planskim rešenjem definisanim Planom detaljne regulacije infrastrukturnog koridora državnog puta prvog B reda broj 21 na području grada Novog Sada planirana je direktna veza Fruškogorskog koridora (državni put prvog B broj 21 Novi Sad – Ruma) sa autoputem Beograd – Zrenjanin – Novi Sad (državni put prvi B red broj 12) putem petlje Kać, kao prioritetnim pravcem kretanja vozila. Novoprojektovano rešenje, s druge strane, podrazumeva izmenu saobraćajnog rešenja kojim veza Fruškogorski koridora sa auto-putem E-75 putem petlje Novi Sad - Jug postaje prioritetni pravac kretanja vozila, kao i utvrđivanje javnog interesa na delu trase. Trasa industrijske ulice u petlji biće izmenjena i predviđa se izgradnja naplatne stanice većeg kapaciteta.
Urbanističkim projektom, koji je izradilo JP „Urbanizam” Novi Sad, obuhvaćen je prostor denivelisane raskrsnice Novi Sad – Jug, u krajnjem istočnom delu građevinskog područja Novog Sada, jugozapadno od državnog puta E- 75, istočno od kanala Čikoš
Realizacija urbanističkog projekta predviđena je u četiri faze. Prva, osim izgradnje saobraćajnica, obuhvata i izradanju upravne zgrade, trafostanice, tri kabine za naplatu, kao i nadsteršnicu. U drugoj fazi biće dograđena naplatna stanica, što podrazumeva izgradnju dodatnih šest napalatnih traka, isto toliko kabina i nadsteršnice. Treća faza podrazumeva izgradnju četvrtog kraka na istočnoj kružnoj raskrsnici kojom će se ostvariti veza sa planiranim autoputem Beograd – Zrenjanin – Novi Sad (trenutno državni put prvog B reda broj 12) sa Fruškogorskim koridorom (državnim putem prvog B reda broj 21). U okviru četvrte faze predviđena je izmena saobraćajnog priključka severnog kraka istočnog kružnog toka na planiranu saobraćajnicu koja povezuje istočni deo. Kako je pojašnjeno do izgradnje ove saobraćajnice, priključak koji će se izvesti u prvoj fazi, čini vezu sa postojećim nekategorisanim putem.
Navedene faze ne prikazuju nužno redosled realizacije, odnosno ishodovanja građevinskih dozvola i izradu projekata za izvođenje. Urbanističkim projektom, koji je izradilo JP „Urbanizam” Novi Sad, obuhvaćen je prostor denivelisane raskrsnice Novi Sad - Jug, u krajnjem istočnom delu građevinskog područja Novog Sada, jugozapadno od državnog puta E-75, istočno od kanala Čikoš.
Naplatne kabine
Predviđena je izgradnja ili montaža tri naplatne kabine, a predviđa se (u kasnijoj fazi) mogućnost proširenja naplatne rampe izgradnjom do šest ostrva, odnosno montaža do šest novih kabina i shodno tome proširenje nadstrešnice. U osovini tri ostrva postavljaju se naplatne kabine po sistemu montažno demontažnih objekata gabarita 3,20 sa 1,60 sa 2,97 metara.
Državni put prvog B reda 21, Novi Sad – Ruma, odnosno Fruškogorski koridor prostire se u planinsko-ravničarskom terenu pravcem preko Fruške gore prema Rumi. Pripada jednom od značajnijih putnih pravaca u Vojvodini i Srbiji. Šire posmatrano, on povezuje Vojvodinu sa zapadnim delom Srbije, kao i veoma važne administrativne i regionalne centre, kao što su Novi Sad, Ruma, Šabac, Loznica i istočne delove republike Bosne i Hercegovine i Hrvatske. Pored boljeg povezivanja sa neposrednim i širim međunarodnim okruženjem, najznačajniji intraregionalni efekti realizacije koridora ogledaju se u poboljšanju regionalne pozicije u domenu pristupačnosti, u saobraćajnom rasterećenju urbanih područja (obilaznica oko Novog Sada, Iriga, Rume, Šapca i Loznice) i uklanjanju tranzita sa područja Nacionalnog parka „Fruška gora” izgradnjom tunela, što utiče i na smanjenje nivoa zagađenja.