PROBIJENO OKO 6.500 METARA TUNELA KROZ FRUŠKU GORU Iz centra Iriga se već naziru novi nadvožnjak i saobraćajnica
Kako „Dnevnik” saznaje, protekle nedelje probijeno je oko 6.500 metara tunela u obe tunelske cevi kroz Frušku goru budućeg najdužeg tunela u Srbiji.
Ukupna dužina koja se probija je 7.007 metara, zajedno u dve cevi. Tunel će biti dugačak 3,5 kilometra. Ovom dinamikom leva tunelska cev, od Iriga prema Novom Sadu, biće probijena početkom oktobra, a desna mesec dana kasnije.
Radi se u tri smene, angažovano je 270 radnika, a u upotrebi je 56 raznih mašina. Osim toga, urađeno je 40 procenata nasipa od tunela do početne obilaznice oko Rume. Ta deonica dugačka je 16,5 kilometara, objavio je na svom instagram nalogu direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić.
Kako su se reporteri „Dnevnika” uverili, u više od polovine tunela ugrađena je sekundarna oprema, dok je put od Iriga do Rume već trasiran.
Osam metara širina kolovoza sa dve saobraćajne trake po smeru
Iz centra Iriga se već naziru novi nadvožnjak i saobraćajnica. Bliže samom ulazu u tunel brojna mehanizacija i radnici su angažovani na izgradnji prilaznih saobraćajnica i vijaduktova kako bi se premostila fruškogorska uzvišenja i doline. Taj posao ide dosta brzo s obzirom na to da su pristupni putevi uglavnom na ravnom terenu.
Izgradnja tunela počela je 1. maja 2021. godine, a prema idejnom projektu koji je uradio Institut za puteve 2016, planirana je širina kolovoza od osam metara sa dve saobraćajne trake po smeru.
Radove izvodi kineska kompanija CRBC, sa kojom je 2020. godine potpisan ugovor o izgradnji Fruškogorskog koridora u vrednosti 606 miliona evra.
Urađeno je 40 procenata nasipa od tunela do početne obilaznice oko Rume. Ta deonica dugačka je 16,5 kilometara
Fruškogorski koridor je dužine 44,41 kilometar, a na tom putu predviđena je izgradnja 44 mosta i podvožnjaka, među kojima je i most preko Dunava, dužine oko 1,7 kilometara, kao i uz tunel „Iriški venac” i tunela „Širine”, dužine 350 metara. Pored toga, planirana je i izgradnja 15 denivelisanih raskrsnica i ukrštaja.
Brza saobraćajnica dužine 44,41 kilometara sastoji se od četiri deonice. Prva se odnosi na petlju Petrovaradin Istok – Paragovo sa planiranom trasom državnog puta drugog A reda broj 100 od drumsko-železničkog mosta do petlje Petrovaradin Istok, ukupne dužine 14,01 kilometara.
Radi se u tri smene, angažovano je 270 radnika, a u upotrebi je 56 raznih mašina
Drugu deonicu čini Paragovo – početak obilaznice oko Rume, ukupne dužine 16,48 kilometara, deonicu tri petlja Novi Sad Jug – petlja Petrovaradin Istok, ukupne dužine 3,4 kilometara, dok poslednju, četvrtu deonicu, čini obilaznica oko Rume, ukupne dužine 10,52 kilometara. Predviđena je izgradnja 46 većih građevinskih putnih objekata, od toga 44 mosta i podvožnjaka, među kojima je i most preko Dunava dužine oko 1,7 kilometara, kao i tuneli „Širine” dužine 350 metara i „Iriški venac” dužine 3,5 kilometara.
Sem toga, predviđena je izgradnja 15 denivelisanih raskrsnica i ukrštaja, kao i velikog broja potpornih zidova i zidova za zaštitu od buke.
Saobraćajnica na ovoj deonici se gradi za brzinu od 100 kilometara na čas, sa širinom od ukupno 22 metra. Trasa se na početku vezuje na postojeći auto-put E-75 Beograd – Novi Sad – Subotica, a na kraju na novoizgrađeni auto-put Ruma – Šabac i brze saobraćajnice Šabac – Loznica i Slepčević – Badovinci, čime povezuje Vojvodinu sa zapadnim i severozapadnim delom Srbije, odnosno povezuje veoma važne administrativne i regionalne centre kao što su: Novi Sad, Ruma, Šabac, Loznica, a takođe predstavlja i posrednu vezu Srbije sa Bosnom i Hercegovinom, Hrvatskom i Rumunijom.