scattered clouds
22°C
28.07.2025.
Нови Сад
eur
117.1836
usd
99.7562
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ПРОБИЈЕНО ОКО 6.500 МЕТАРА ТУНЕЛА КРОЗ ФРУШКУ ГОРУ Из центра Ирига се већ назиру нови надвожњак и саобраћајница

28.07.2025. 10:39 15:27
Извор:
Дневник
тунел
Фото: Инстаграм

Како „Дневник” сазнаје, протекле недеље пробијено је око 6.500 метара тунела у обе тунелске цеви кроз Фрушку гору будућег најдужег тунела у Србији.

Укупна дужина  која се пробија је 7.007 метара, заједно у две цеви. Тунел ће бити дугачак 3,5 километра. Овом динамиком лева тунелска цев, од Ирига према Новом Саду, биће пробијена почетком октобра, а десна месец дана касније. 

Ради се у три смене, ангажoвано је 270 радника, а у употреби је 56 разних машина. Осим тога, урађено је 40 процената насипа од тунела до почетне обилазнице око Руме. Та деоница дугачка је 16,5 километара, објавио је на свом инстаграм налогу директор Коридора Србије Александар Антић.

тунел
Фото: Инстаграм

Како су се репортери „Дневника” уверили, у више од половине тунела уграђена је секундарна опрема, док је пут од Ирига до Руме већ трасиран.

Осам метара ширина коловоза са две саобраћајне траке по смеру

Из центра Ирига се већ назиру нови надвожњак и саобраћајница. Ближе самом улазу у тунел бројна механизација и радници су ангажовани на изградњи прилазних саобраћајница и вијадуктова како би се премостила фрушкогорска узвишења и долине. Тај посао иде доста брзо с обзиром на то да су приступни путеви углавном на равном терену. 

Изградња тунела почела је 1. маја 2021. године, а према идејном пројекту који је урадио Институт за путеве 2016, планирана је ширина коловоза од осам метара са две саобраћајне траке по смеру.

Радове изводи кинеска компанија ЦРБЦ, са којом је 2020. године потписан уговор о изградњи Фрушкогорског коридора у вредности 606 милиона евра.

Урађено је 40 процената насипа од тунела до почетне обилазнице око Руме. Та деоница дугачка је 16,5 километара

Фрушкогорски коридор је дужине 44,41 километар, а на том путу предвиђена је изградња 44 моста и подвожњака, међу којима је и мост преко Дунава, дужине око 1,7 километара, као и уз тунел „Иришки венац” и тунела „Ширине”, дужине 350 метара. Поред тога, планирана је и изградња 15 денивелисаних раскрсница и укрштаја.

тунел
Фото: Инстаграм

Брза саобраћајница дужине 44,41 километара састоји се од четири деонице. Прва се односи на петљу Петроварадин Исток Парагово са планираном трасом државног пута другог А реда број 100 од друмско-железничког моста до петље Петроварадин Исток, укупне дужине 14,01 километара.

Ради се у три смене, ангажoвано је 270 радника, а у употреби је 56 разних машина

Другу деоницу чини Парагово почетак обилазнице око Руме, укупне дужине 16,48 километара, деоницу три петља Нови Сад Југ петља Петроварадин Исток, укупне дужине 3,4 километара, док последњу, четврту деоницу, чини обилазница око Руме, укупне дужине 10,52 километара. Предвиђена је изградња 46 већих грађевинских путних објеката, од тога 44 моста и подвожњака, међу којима је и мост преко Дунава дужине око 1,7 километара, као и тунели „Ширине” дужине 350 метара и „Иришки венац” дужине 3,5 километара. 

Сем тога, предвиђена је изградња 15 денивелисаних раскрсница и укрштаја, као и великог броја потпорних зидова и зидова за заштиту од буке.

Саобраћајница на овој деоници се гради за брзину од 100 километара на час, са ширином од укупно 22 метра. Траса се на почетку везује на постојећи ауто-пут Е-75 Београд Нови Сад Суботица, а на крају на новоизграђени ауто-пут Рума Шабац и брзе саобраћајнице Шабац – Лозница и Слепчевић – Бадовинци, чиме повезује Војводину са западним и северозападним делом Србије, односно повезује веома важне административне и регионалне центре као што су: Нови Сад, Рума, Шабац, Лозница, а такође представља и посредну везу Србије са Босном и Херцеговином, Хрватском и Румунијом.  

Извор:
Дневник
Пошаљите коментар
„Дневник“ на лицу места: Буши се тунел кроз Фрушку гору

„Дневник“ на лицу места: Буши се тунел кроз Фрушку гору

29.05.2021. 11:22 11:27
РАДОВИ НА ТУНЕЛУ КРОЗ ФРУШКУ НАПРЕДУЈУ БРЖЕ ОД ПЛАНИРАНОГ Избушено 5600 метара тунелских цеви, ЧАК 780 РАДНИКА СВАКОДНЕВНО НА ТЕРЕНУ

„ДНЕВНИК” ЕКСКЛУЗИВНО САЗНАЈЕ:

комбо

РАДОВИ НА ТУНЕЛУ КРОЗ ФРУШКУ НАПРЕДУЈУ БРЖЕ ОД ПЛАНИРАНОГ Избушено 5600 метара тунелских цеви, ЧАК 780 РАДНИКА СВАКОДНЕВНО НА ТЕРЕНУ

06.03.2025. 08:06 12:47