POŠTA SRBIJE UPOZORAVA: Jedan klik može vas ostaviti bez novca! NE NASEDAJTE NA LAŽNE PORUKE
Direktorka Funkcije usluga i prodaje Pošte Srbije, Bojana Nikolić, izjavila je povodom internet prevara u kojima građanima stižu poruke navodno od ovog preduzeća da Pošta Srbije ne komunicira sa korisnicima putem e-pošte, već šalje isključivo obaveštenja o prispelim pošiljkama i nikada ne traži ostavljanje ličnih podataka preko linkova.
U jednoj od lažnih poruka navodi se da je paket stigao u skladište, ali da ne može biti isporučen zbog nepotpune adrese, te se od korisnika traži da kliknu na određeni link – što može dovesti do krađe novca.
Nikolić za Tanjug pojašnjava da Pošta Srbije ne radi na takav način.
„Pre svega, ne koristimo mejl adrese za komunikaciju, a poruke koje šaljemo korisnicima su najčešće informacije da im je pristigla neka pošiljka. Važno je da građani budu veoma obazrivi kada dobiju ovakve poruke, jer Pošta Srbije nikada ne traži da svoje podatke ostavite na nekom linku“, rekla je Nikolić.
Prema njenim rečima, Pošta Srbije sarađuje sa renomiranim stručnjacima i državnim organima kako bi se sprečile takozvane „fišing“ prevare.
„Želimo da istaknemo da građani smireno pristupe i dobro pročitaju poruku. One obično dolaze sa brojnim gramatičkim greškama, bilo latinicom ili ćirilicom, i sa nepotpunim obeležjima našeg preduzeća. Važno je da nas kontaktiraju radi stručnog mišljenja i informacija. Naš kontakt centar na broj 0700 100 300 radi svakog radnog dana, pa i nedeljom. Bolje je proveriti nego rizikovati da li je poruka prava ili ne“, naglasila je Nikolić.
Ona je dodala da, ukoliko je neko već ostavio podatke bankovne kartice, mora odmah kontaktirati CERT (Nacionalni centar za prevenciju bezbednosnih rizika u IKT sistemima Republike Srbije) ili MUP, kao i banku radi hitnog blokiranja kartice.
Nikolić je poručila da se na sumnjivim linkovima nikada ne ostavljaju lični podaci.