VELIKA PROMENA STIŽE NA FEJSBUK I INSTAGRAM Ovu opciju nećete moći da isključite
Meta je saopštila da od 16. decembra uvodi sistem koji koristi razgovore korisnika sa Meta AI asistentom da bi prikazivao personalizovane reklame i preporuke sadržaja na Facebook i Instagram.
Promena će najpre stići korisnicima u Velikoj Britaniji i Evropskoj uniji, a obaveštenja o novom načinu prikaza reklama počinju da stižu od 7. oktobra. Iz kompanije ističu da se podaci prikupljaju isključivo iz interakcija sa Meta AI i da korisnici ovu opciju ne mogu da isključe, mada neće uticati na one koji asistenta ne koriste.
Razgovori postaju novi izvor podataka za reklame
Razgovori o kupovini, putovanjima ili drugim interesovanjima sada će direktno oblikovati sadržaj koji korisnici vide, uključujući i predložene "Reels" video-snimke. Čak će i glasovne interakcije preko Ray-Ban pametnih naočara koje koriste Meta AI uticati na to koje će reklame i preporuke biti prikazane.
Ovaj potez pokazuje da Meta želi da poveže svoja ogromna ulaganja u generativnu veštačku inteligenciju sa osnovnim biznisom - oglašavanjem. Stručnjaci ocenjuju da će nova praksa doneti preciznije ciljanje publike, ali upozoravaju na dodatne rizike za privatnost korisnika, naročito u Evropi gde su propisi o zaštiti podataka strogi.