NEKOLIKO SAVETA PRE KUPOVINE!
Kupujete auto? NE PRAVITE OVU GREŠKU! Detalj koji većina zanemari, a može da vas košta i više od 1.000 evra!
Prilikom kupovine novog automobila, većina kupaca fokusira se na marku, opremu i motor. Boja se često uzima zdravo za gotovo - dok ne stigne konačna ponuda.
Tada se mnogi neprijatno iznenade: nijansa koju su želeli košta dodatno, i to ne malo. Doplate za metalik boje ili "posebne" nijanse kreću se od 500 pa sve do 1.000 evra kod pojedinih modela.
Cena boje ulazi i u kreditnu ratu
S obzirom na to da većina vozača u Srbiji kupuje automobile na kredit ili lizing, dodatak za boju automatski ulazi u ukupnu cenu i povećava mesečnu ratu. Na primer, kod popularnog SUV modela srednje klase - bilo da je reč o Nissanu Qashqai, Peugeotu 3008 ili Škodi Karoq - samo osnovna bela ili crvena boja dolaze bez doplate. Sve ostale opcije idu uz dodatni trošak.
Isti auto, različita boja - razlika i do 120.000 dinara
Kod jednog domaćeg auto-dilera, sivi Peugeot 2008 sa metalik završnicom bio je skuplji 117.000 dinara od identičnog modela u običnoj beloj boji. A razlike u vožnji? Nikakve. Jedina razlika je estetska i u ceni otplate.
Kupci u Srbiji često ne pitaju, a trebali bi
Veliki broj kupaca u Srbiji ne zna da se boje naplaćuju odvojeno, sve dok ne dobiju konačnu ponudu ili ne potpišu ugovor. Ovakva praksa često se krije u "sitnim slovima", pa tek kasnije postane jasno da omiljena nijansa zapravo košta kao dodatni deo opreme.
Polovnjaci? I tu vrebaju zamke
Ni tržište polovnih automobila nije bez rizika. Najnovije ankete pokazuju da većina vozača kupuje polovna vozila bez prethodnog stručnog pregleda. Time rizikuju da previde ozbiljne tehničke kvarove koji mogu izazvati skupe popravke. Profesionalna provera vozila pre kupovine u Srbiji košta između 4.000 i 8.000 dinara - ali može vas spasiti troškova koji se mere u hiljadama evra.