НЕКОЛИКО САВЕТА ПРЕ КУПОВИНЕ!
Купујете ауто? НЕ ПРАВИТЕ ОВУ ГРЕШКУ! Детаљ који већина занемари, а може да вас кошта и више од 1.000 евра!
Приликом куповине новог аутомобила, већина купаца фокусира се на марку, опрему и мотор. Боја се често узима здраво за готово - док не стигне коначна понуда.
Тада се многи непријатно изненаде: нијанса коју су желели кошта додатно, и то не мало. Доплате за металик боје или "посебне" нијансе крећу се од 500 па све до 1.000 евра код појединих модела.
Цена боје улази и у кредитну рату
С обзиром на то да већина возача у Србији купује аутомобиле на кредит или лизинг, додатак за боју аутоматски улази у укупну цену и повећава месечну рату. На пример, код популарног СУВ модела средње класе - било да је реч о Ниссану Qасхqаи, Пеугеоту 3008 или Шкоди Кароq - само основна бела или црвена боја долазе без доплате. Све остале опције иду уз додатни трошак.
Исти ауто, различита боја - разлика и до 120.000 динара
Код једног домаћег ауто-дилера, сиви Пеугеот 2008 са металик завршницом био је скупљи 117.000 динара од идентичног модела у обичној белој боји. А разлике у вожњи? Никакве. Једина разлика је естетска и у цени отплате.
Купци у Србији често не питају, а требали би
Велики број купаца у Србији не зна да се боје наплаћују одвојено, све док не добију коначну понуду или не потпишу уговор. Оваква пракса често се крије у "ситним словима", па тек касније постане јасно да омиљена нијанса заправо кошта као додатни део опреме.
Половњаци? И ту вребају замке
Ни тржиште половних аутомобила није без ризика. Најновије анкете показују да већина возача купује половна возила без претходног стручног прегледа. Тиме ризикују да превиде озбиљне техничке кварове који могу изазвати скупе поправке. Професионална провера возила пре куповине у Србији кошта између 4.000 и 8.000 динара - али може вас спасити трошкова који се мере у хиљадама евра.