Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

USKORO DUGOOČEKIVANI BRZI VOZ Stručnjaci testiraju prugu od Novog Sada do Subotice; Evo za koliko će se stizati, a kada će se moći do Budimpešte za neverovatnih 3 sata

24.09.2025. 08:50 09:34
Piše:
Izvor:
Dnevnik
воз
Foto: Dnenvik / Ilustracija Canva

U sklopu priprema za uspostavljanje saobraćaja na brzoj pruzi između Novog Sada i Subotice poslednjih nekoliko dana putnički vozovi testiraju trasu.

Kako nezvanično saznajemo, isprva su po tri putničke kompozicije išle u oba smera, a njihov broj kako testiranje bude odmicalo će se postepeno povećavati. 

Vrlo brzo se može očekivati da poslednjom deonicom brze pruge u Srbiji, od Novog Sada ka Subotici krenu najpre teretni vozovi, a potom i putnički, što zavisi od rezultata ispitivanja stabilnosti staničnih zgrada uz prugu

Prema najavama predsednika Srbije Aleksandra Vučića, vrlo brzo se može očekivati da poslednjom deonicom brze pruge u Srbiji, od Novog Sada ka Subotici krenu najpre teretni vozovi, a potom i putnički, što zavisi od rezultata ispitivanja stabilnosti staničnih zgrada uz prugu i rešavanja pitanja polazaka iz Novog Sada, pošto je za pet železničkih stanica na deonici brze pruge od Novog Sada do Subotice „Infrastruktura železnice Srbije” inicirala izradu Elaborata o proveri njihove statičke stabilnosti. Reč je o staničnim zgradama u Subotici, Bačkoj Topoli, Naumovićevu, Žedniku i Kisaču. Nezavisno od toga pokrenut je isti posao za železničku stanicu u Novom Sadu, čija nadstrešnica se urušila 1. novembra prošle godine pred puštanje u saobraćaj te deonice brze pruge. 

воз
Foto: Dnevnik

Pre tačno godinu dana, 21. septembra 2024, započeto je di­na­mič­ko te­stira­nje br­ze pru­ge No­vi Sad-Su­bo­ti­ca do dr­žav­ne gra­ni­ce.  Za to je korišten test voz ne­mač­ke kom­pa­ni­je Doj­če Ban. Test voz či­nili su elek­tro­lo­ko­mo­ti­va i tro­ja ko­la ko­ja su opre­mlje­na sa ure­đa­ji­ma za sni­ma­nje i kon­tro­lu svih teh­nič­kih pa­ra­me­ta­ra že­le­znič­ke pru­ge. Prema tadašnjem planu, testiranje je trebalo da traje do 10. ok­to­bra, a fi­nal­ni iz­ve­štaj da bude gotov naj­ka­sni­je do 8. no­vem­bra.

 

Mer­nim ko­lima iste kom­pa­ni­je Ne­mač­kih že­le­zni­ca svojevremeno je obavljeno di­na­mič­ko is­pi­ti­va­nje deonice br­ze pru­ge od Be­o­grada do No­vog Sada. Te­sti­ra­nja su tada kao što je i sada slučaj, godinu dana kasnije, oba­vlja­na i elek­tro­mo­tor­nim put­nič­kim gar­ni­tu­ra­ma Šta­dler. Tadašnje testiranje podrazumevalo je svakodnevno pre polaska test voza i vi­zu­el­ni pre­gled ce­le de­o­ni­ce mo­tor­nom dre­zi­nom. Mesec i po dana pre dinamičkog obavljeno je i statičko ispitivanje pruge.  

воз
Foto: Dnevnik

Sadašnjem testiranju pretodilo je stavljanje kontaktne mreže iznad pruge pod visoki napon krajem avgusta. 

Do kraja septembra moglo bi se očekivati da novosadski Institut za ispitivanje, procenu stanja i sanaciju konstrukcija, Građevinski biro Axis iz Sremske Kamenice i Geomehanika iz Beograda završe elaborate o stanju krila A i D železničke stanice u Novom Sadu, pošto im je ugovoreni rok bio 60 dana od uvođenja u posao. Te tri firme su krajem jula počele da procenjuju stabilnost dve celine stanice za šta su sklopile ugovor sa naručiocem - „Infrastrukturom železnice Srbije“ (IŽS), koja je 5. jula raspisala tender za izradu eleborata za čitav objekat. S obzirom na to da se za preostala dva krila - B i C niko nije javio na tender, rade se samo A i D. 

Pr­vi put u Sr­bi­ji iz­gra­đe­nasu i tri eko­duk­ta, sva­ki du­ži­ne  po 46 me­ta­ra, ko­ji će omo­gu­ća­va­ti ži­vo­ti­nja­ma bez­be­dan pre­la­zak pre­ko pru­ge, na de­o­ni­ca­ma Lov­će­nac – Bač­ka To­po­la, Bač­ka To­po­la – Žed­nik i Su­bo­ti­ca – dr­žav­na gra­ni­ca

 

Prvi pregovarački postupak za posao koji je sada u toku, raspisan je dvadeset sedam dana posle pada nadstrešnice zbog čega je smrtno stradalo 16 ljudi. On je obustavljen 10. decembra, pa je  „Infrastruktura železnice Srbije” pokrenula novi 17. decembra. Fakultet tehničkih nauka (FTN) u Novom Sadu se krajem januara javio na taj drugi sa Institutom za ispitivanje materijala.

воз
Foto: Dnevnik

Međutim, 17. maja ugovor je raskinut. Treći pokušaj da se poveri taj posao referentnim ustanovama ili preduzećima bio je takođe bezuspešan, jer se na javni poziv koji je bio otvoren do 19. juna niko nije javio.

Ra­do­vi na br­zoj pru­zi No­vi Sad - Su­bo­ti­ca, ob­u­hva­ti­li su po­la­ga­nje oko 273 ki­lo­me­ta­ra no­vih ko­lo­se­ka, uklju­ču­ju­ći dvo­ko­lo­seč­nu pru­gu i sta­nič­ne ko­lo­se­ke. Ugra­đe­ne su i 302 skret­ni­ce, a za iz­grad­nju br­ze pru­ge bi­lo po­treb­no ura­di­ti oko osam i po mi­li­o­na ku­bi­ka ze­mlja­nih ra­do­va.

Na tra­si br­ze pru­ge No­vi Sad - Su­bo­ti­ca iz­gra­đe­no je, po­red osta­log, šest mo­sto­va ukup­ne du­ži­ne 2.330 me­ta­ra, pet ga­le­ri­ja, 15 pod­vo­žnja­ka, 27 nad­vo­žnja­ka du­gih sko­ro če­ti­ri ki­lo­me­tra. Po­red to­ga, po pr­vi put u Sr­bi­ji iz­gra­đe­na su i tri eko­duk­ta, sva­ki du­ži­ne od po 46 me­ta­ra, ko­ji će omo­gu­ća­va­ti ži­vo­ti­nja­ma bez­be­dan pre­la­zak pre­ko pru­ge, na de­o­ni­ca­ma Lov­će­nac – Bač­ka To­po­la, Bač­ka To­po­la – Žed­nik i Su­bo­ti­ca – dr­žav­na gra­ni­ca. Sa­gra­đe­na su i 33 pro­pu­sta du­ga oko 800 me­ta­ra.   

Kada bude uspostavljen redovan železnički saobraćaj na celoj deonici brze pruge, između Beograda i Subotice putovaće se osamdesetak minuta. Vozom će se od Beograda do Bačke Topole putovati 64 minuta, a do Vrbasa 53. Vreme putovanja međunarodnih putničkih vozova od Novog Sada do Subotice iznosiće 42 minuta. Teretni vozovi ići će nešto sporije. Njihova maksimalna brzina biće do 120 kilometara na sat.

Brzo putovanje

Kada bude uspostavljen redovan železnički saobraćaj na celoj deonici brze pruge, između Beograda i Subotice putovaće se osamdesetak minuta. Vozom će se od Beograda do Bačke Topole putovati 64 minuta, a do Vrbasa 53. Vreme putovanja međunarodnih putničkih vozova od Novog Sada do Subotice iznosiće 42 minuta. Teretni vozovi ići će nešto sporije. Njihova maksimalna brzina biće do 120 kilometara na sat.

Između Beograda i Subotice, na deonici dugoj 183 kilometra pre gradnje brze pruge,  svega 35 kilometara pruge je bilo dvokolosečno i to od glavnog grada do Stare Pazove, a putovalo se  4 sata i 37 minuta, što znači da je prosečna brzina vozova bila oko 40 kilometara na sat. Na čak 56 kilometara, od Lovćenca do Subotice vozovi su išli 40 kilometara na čas, dok je između Novog Sada i Subotice na deset mesta zbog lošeg stanja koloseka i železničke infrastrukture bila uvedena lagana vožnja.

воз
Foto: Infrastruktura železnica srbije

Između Beograda i Subotice, na deonici dugoj 183 kilometra pre gradnje brze pruge,  svega 35 kilometara pruge je bilo dvokolosečno i to od glavnog grada do Stare Pazove, a putovalo se  4 sata i 37 minuta, što znači da je prosečna brzina vozova bila oko 40 kilometara na sat. Na čak 56 kilometara, od Lovćenca do Subotice vozovi su išli 40 kilometara na čas, dok je između Novog Sada i Subotice na deset mesta zbog lošeg stanja koloseka i železničke infrastrukture bila uvedena lagana vožnja.

Zabranjeno je preuzimanje teksta ili dela teksta bez navođenja autora i naše medijske kuće, u vidu živog linka koji vodi ka originalnom sadržaju. Svako kršenje ovog pravila tretiraće se kao povreda autorskih prava.

Izvor:
Dnevnik
Piše:
Pošaljite komentar
BRZIM VOZOM OD BEOGRADA DO BUDIMPEŠTE ZA 160 MINUTA Radovi sa mađarske strane se privode kraju EVO KOLIKO ĆE PUTA DNEVNO SAOBRAĆATI
пруга

BRZIM VOZOM OD BEOGRADA DO BUDIMPEŠTE ZA 160 MINUTA Radovi sa mađarske strane se privode kraju EVO KOLIKO ĆE PUTA DNEVNO SAOBRAĆATI

20.08.2025. 11:22 11:46
(MAPA) NIČE NOVA PRUGA, SRBIJA ŠINAMA POVEZANA OD SEVERA DO JUGA Na trasi tunel, 18 podvožnjaka, 12 nadvožnjaka i most, kolosek za brzine 120 km/h
1

(MAPA) NIČE NOVA PRUGA, SRBIJA ŠINAMA POVEZANA OD SEVERA DO JUGA Na trasi tunel, 18 podvožnjaka, 12 nadvožnjaka i most, kolosek za brzine 120 km/h

19.08.2025. 19:26 09:33
KONTROLA PET ŽELEZNIČKIH STANICA NA BRZOJ PRUZI DO SUBOTICE PRI KRAJU Bezbednost, brzina i kulturna baština na novom koloseku

TEMA „DNEVNIKA”

комбо

KONTROLA PET ŽELEZNIČKIH STANICA NA BRZOJ PRUZI DO SUBOTICE PRI KRAJU Bezbednost, brzina i kulturna baština na novom koloseku

17.07.2025. 10:19 11:10