Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

OVA STVAR JE MOGLA DA UBLAŽI POSLEDICE TRAGEDIJE Stručnjaci o nesreći kod Sremske Mitrovice; Pravila za vozače stroža nego za kontrolore leta

21.10.2025. 07:07 07:25
Piše:
Izvor:
Blic
комбо
Foto: TANJUG/ OMK MUP REPUBLIKE SRBIJE / Pixabay

Neprilagođena brzina, vožnja u alkoholisanom stanju, umor, sve se to podvodi pod ljudski faktor i prepoznaje kao glavnih uzroka teških saobraćajnih nezgoda.Zato je ključna reč - odgovornost, a nju kada su u pitanju životi drugih, poput kompanija koje prevoze putnike dele svi - od vlasnika i odgovornih osoba u prevozničkim firmama, do samih vozača.

Emir Smajlović, docent na Saobraćajnom fakultetu, objašnjava za "Blic" TV da nisu uvek i samo krivi vozači, već je u igri više faktora.

- Mi smo imali priliku da vidimo brojne nepravilnosti u okviru kompanija koje vrše javni prevoz, gde većinu tereta snose vozači, odnosno prebacuje se odgovornost na vozače, iako postoje sistemski problemi bezbednosti saobraćaja u okviru kompanije. Kao što su, na primer, pritisci u pogledu tehničke neispravnosti vozila, pritisci u pogledu vremena vožnje, odnosno skraćivanja realnog bezbednog perioda vožnje potrebnog da se obavi neki javni prevoz. I to su sve nedostaci - rekao je dr Emir Smajlović.

Kršenje strogih pravila

Iako, kako tvrde stručnjaci, vozači i sada imaju jasne procedure i pravila ponašanja stroža nego kod, na primer kontrolora leta, promena zastarelih propisa koji bi uslovili kompanije da sprovodi strože provere donele bi smanjenju crnu statistiku.

муп
Foto: TANJUG/ OMK MUP REPUBLIKE SRBIJE

- Stroga kontrola svakog vozila pre nego što izađe iz kruga, znači jedan mehaničar koji je stručan za to, on svojim potpisom garantuje da je vozilo ispravno. Onda u sklopu mera u samoj firmi mora da stoji da je vozač sposoban, spreman, nije bolestan, nije umoran, nije pod alkoholom, mnogo toga, ali propis mora biti takav da se primenjuje. Brzina kojom se kreće autobus, to može lako da se reši. Limitira se, ne može autobus da ide brže od 80 kilometara na sat - ističe Vladimir Samardžija, saobraćajni inženjer.

Jedna stvar mogla da ublaži posledice?

Jedan od problema kod autobusa je pojas, odnosno to što nije ugrađen kao element bezbednosti na svim sedištima u vozilu. Kako navodi Dejan Stević iz Uprave saobraćajne policije, kada je u pitanju tragedija kod Sremske Mitrovice, veruje da bi posledice bile blaže da su putnici imali sigurnosni pojas.

несрећа
Foto: TANJUG/ OMK MUP REPUBLIKE SRBIJE

- Kada sam jutros čitao analize 25 teško povređenih, troje poginulih, 30 i dvoje lako povređenih, vozač lake telesne povrede. Vozač je koristio sigurnosni pojas jer ga on prosto ima ugrađen na svom sedištu. Tako da sam siguran da bi posledice bile mnogo blaže, da je pojas postojao i kod putnika - kaže Dejan Stević, iz Uprave saobraćajne policije.

U oktobru su na putevima Srbije stradale 24 osobe, što je 16 odsto više u odnosu na prethodnu godinu, a Srbija je u vrhu neslavne liste u regionu po broju stradalih na putevima Srbije.

Blic.rs

Izvor:
Blic
Piše:
Pošaljite komentar