GRAĐANI SRBIJE NA UDARU NOVE SMS PREVARE Lažno se predstavljaju i traže ove podatke, banka izdala hitno upozorenje
Jedna od domaćih banaka uputila je ozbiljno upozorenje svojim klijentima zbog porasta pokušaja prevara putem SMS poruka, telefonskih poziva i lažnih naloga na društvenim mreža.
Kako navode iz banke, u poslednje vreme je identifikovano više pokušaja zloupotrebe, pri čemu prevaranti pokušavaju da dođu do poverljivih podataka korisnika predstavljajući se kao predstavnici banke ili službenih institucija.
– Ne delite vaše lične podatke na inicijativu neproverenih naloga na društvenim mrežama, SMS i Viber poruka ili mejlova. Posebno ne šaljite podatke o vašim platnim karticama – broj kartice, datum isteka, CVV broj ili PIN kod. Takođe, nikada ne delite fotografije svojih kartica – poručuju iz banke.
Banke nikada ne traže ovakve informacije od svojih klijenata putem poruka ili telefonom, a svaka sumnjiva komunikacija treba odmah da se prijavi.
Iz banke ističu da je oprez ključ bezbednosti, te apeluju na korisnike da pažljivo provere svaki zahtev za lične ili finansijske podatke i ne reaguju impulsivno na poruke koje stvaraju osećaj hitnosti.
Kako se zaštititi?
Nikada ne delite PIN kod ni sa kim, čak ni sa osobama koje tvrde da su iz banke.
Proverite broj sa kog vam je stigla poruka – lažni brojevi često liče na prave, ali sadrže male razlike.
Ne klikćite na sumnjive linkove i ne preuzimajte fajlove iz nepoznatih poruka.
Ako sumnjate na pokušaj prevare, odmah kontaktirajte vašu banku preko zvaničnih kanala.