ГРАЂАНИ СРБИЈЕ НА УДАРУ НОВЕ СМС ПРЕВАРЕ Лажно се представљају и траже ове податке, банка издала хитно упозорење
Једна од домаћих банака упутила је озбиљно упозорење својим клијентима због пораста покушаја превара путем СМС порука, телефонских позива и лажних налога на друштвеним мрежа.
Како наводе из банке, у последње време је идентификовано више покушаја злоупотребе, при чему преваранти покушавају да дођу до поверљивих података корисника представљајући се као представници банке или службених институција.
– Не делите ваше личне податке на иницијативу непроверених налога на друштвеним мрежама, СМС и Вибер порука или мејлова. Посебно не шаљите податке о вашим платним картицама – број картице, датум истека, CVV број или PIN код. Такође, никада не делите фотографије својих картица – поручују из банке.
Банке никада не траже овакве информације од својих клијената путем порука или телефоном, а свака сумњива комуникација треба одмах да се пријави.
Из банке истичу да је опрез кључ безбедности, те апелују на кориснике да пажљиво провере сваки захтев за личне или финансијске податке и не реагују импулсивно на поруке које стварају осећај хитности.
Како се заштитити?
Никада не делите PIN код ни са ким, чак ни са особама које тврде да су из банке.
Проверите број са ког вам је стигла порука – лажни бројеви често личе на праве, али садрже мале разлике.
Не кликћите на сумњиве линкове и не преузимајте фајлове из непознатих порука.
Ако сумњате на покушај преваре, одмах контактирајте вашу банку преко званичних канала.