NOVI SAD USKORO DOBIJA ČETVRTI MOST: Biće dug 2,5 kilometara, predviđene pešačke i biciklističke staze: Ekipa "Dnevnika" obišla gradilište i evo kako sve izgleda
Tokom leta izgradnja četvrtog mosta pre-ko Dunava u Novom Sadu, u produžetku Bulevara Evrope, koji će spojiti Bačku i Sremsku stranu grada, poprilično je odmakla, pa su već izvesno vreme vidljivi betonski stubovi, a posebno se ističu dva koja se nalaze u reci.
Osim toga, kineska kompanija CRBC, koja je izvođač radova, je u starom brodogradilištu napravila fabriku betona koji se koristi za pripremne radove tokom izgradnje mosta.
Četvrti most u Novom Sadu gradi se u nastavku Bulevara Evrope. Prema planu, on će se uzdizati iznad nivoa terena pre kružnog toka na ukrštanju Bulevara patrijarha Pavla i Bulevara cara Lazara
Ekipa „Dnevnika” obišla je to veliko gradilište četvrtog novosadskog mosta , koji će sa prilaznim vijaduktom biti dug oko 2,5 kilometra, dok će glavna konstrukcija iznad Dunava iznositi 880 metara i biće široka skoro 30 metara. Predviđene su dve kolovozne trake, sa po dve saobraćajne trake, i obostrane pešačke i biciklističke staze. Konstrukciju nad vodom držaće tri jednostruka pilona, odnosno stuba, visine po 30 metara sa 11 kosih zatega u parovima.
2,5 kilometara sa prilaznim vijaduktom
Biciklističke staze
Biciklističke staze na mostu protezaće se od Sremske Kamenice do veze sa Ribarskim ostrvom i ispod mosta. Planirana je izgradnja dva para biciklističkih rampi i to jedan u zoni kružne (elipsaste) raskrsnice koja vodi ka Ribarskom ostrvu i Kameničkoj adi, a drugi po silasku sa centralnih raspona mosta preko Dunava na novosadskoj strani (veza za Kameničku adu i planiranu međunarodnu marinu). Ove biciklističkih staza na i ispod mosta omogućiće vezu sa celokupnom mrežom biciklističkih staza Grada Novog Sada, pre svega sa Međunarodnom biciklističkom stazom.
Četvrti most u Novom Sadu gradi se u nastavku Bulevara Evrope. Prema planu, on će se uzdizati iznad nivoa terena pre kružnog toka na ukrštanju Bulevara patrijarha Pavla i Bulevara cara Lazara. Most će na stubovima nastaviti da se uzdiže preko novog kružnog toka u Heroja Pinkija, zatim prelaziti Dunav kod Šodroša i završavati se na obilaznici u Sremskoj Kamenici. Sa bačke strane, na most će se moći pristupiti s Bulevara Evrope kod ukrštanja sa Ulicom Tone Hadžića, dok će za saobraćaj iz poprečnih ulica služiti šest ulazno-silaznih rampi. Za bickliste i pešake predviđene su još četiri takve rampe.
Radovi na obali bi prvo trebalo da počnu na Bulevaru Evrope, kod raskrsnice sa Ulicom Tone Hadžića, odakle zapravo počinje most, odnosno vijadukt
Na sremskoj strani most će izlaziti na kružni raskrsnicu sa odvojenim desnim skretanjima u svim smerovima, koji vode ka Beočinu, Sremskoj Kamenici i ka budućem Fruškogorskom koridoru. Sem novog mosta biće izgrađen i preostali deo Bulevara Evrope do Dunava, dug 1.130 metara. Na novom delu Bulevara biće izgrađene još dve kružne raskrsnice na ukrštanjima sa ulicama Heroja Pinkija i 1.300 kaplara, odnosno Sima Matavulja, dok će na sremskoj strani biti takođe kružni tok na ukrštanju sa Karađorđevom ulicom, putem Beočin - Sremska Kamenica i obilaznicom oko Sremske Kamenice. Time će biti izgrađeno ukupno 3,2 kilometra saobraćajnica u vezi s mostom i 3,75 kilometara gradskih saobraćajnica sa četiri kružne raskrsnice. Dozvoljena brzina na mostu iznosiće 80 kilometara na čas, a preko njega neće saobraćati teški teretni saobraćaj.
880 metara glavna konstrukcija iznad Dunava
Kada je reč o uticaju na saobraćaj, koji u Novom Sad čini se postaje sve veći problem iz godine u godinu, stručnjaci očekuju da će izgradnjom još jednog mosta, opterećenje na Mostu slobode biti smanjeno za oko 40 odsto, a na Varadinskom intenzitet bi trebalo da bude prepolovljen. Uz to, rasteretio bi se saobraćaj i na Bulevaru oslobođenja.
Za potrebe radova izgrađeno je 395 metara pristupnih saobraćajnica, širokih šest metara, i 838 metara pomoćnog mosta, koji je širok sedam metara
Za stanovnike Sremske Kamenice, Ledinaca i Popovice, izgradnja mosta će rešiti mnoge probleme, a žitelji ovih mesta sa kojima smo razgovarali ističu da građani drugih delova Novog Sada možda nisu svesni saobraćajnih izazova s kojima se susreću oni sa sremske obale. Najviše muka imaju sa automobilima kojih je sve više, a ulice su uske, strme i ima dosta krivina koje nisu predviđene da budu opterećene tolikim brojem putničkih vozila kojih je najviše vikendom, dok se u Karađorđevoj ulici, stvara najveći čep. Osim za Kameničane i za žitelje Neština, Suseka, Luga, Banoštora, Čerevića, Brazilije, Rakovca put do grada biće znatno kraći nego do sad.
30 metara širina mosta
Poslednja građevinska dozvola, koja je izdata Koridorima Srbije, odnosi se na izvođenje pripremnih radova za potrebe izgradnje mosta i obuhvataju pripremu i raščišćavanje terena, iskop humusa, zemljane radove (radovi na stabilizaciji podloge), izradu šipova za obezbeđenje sigurnosti i stabilnosti terena. Radovi na obali bi prvo trebalo da počnu na Bulevaru Evrope, kod raskrsnice sa Ulicom Tone Hadžića, odakle zapravo počinje most, odnosno vijadukt koji će odatle voditi preko nasipa do spoja s mostom koji se završava na budućoj kružnoj raskrsnici sa Karađorđevom ulicom u Sremskoj Kamenici, gde se još ukrštaju i obilaznica oko Sremske Kamenice, kako buduća veza sa Fruškogorskim koridorom, te put ka Beočinu.
Opravdanost oduvek postojala
Prilikom donošenja svakog od planova, rađene su saobraćajne studije i analize i svaki put je potvrđena opravdanost izgradnje ovog mosta, pa je to potvrđeno i u Generalnom urbanističkom planu grada Novog Sada do 2030. godine. Realizacija ovog mosta je trebalo mnogo ranije da se desi, ali se to nije dogodilo, jer je Novi Sad, kao jedan od retkih gradova u svetu, više puta gubio svoje već izgrađene mostove tokom Drugog svetskog rata i NATO bombardovanje 1999. godine.
Za potrebe radova izgrađeno je 395 metara pristupnih saobraćajnica, širokih šest metara i 838 metara pomoćnog mosta, koji je širok sedam metara. Dva segmenta ovog mosta postavljena su na bačkoj obali i povezana pristupnim putevima, dok je treći već izgrađen na desnoj obali Dunava u Sremskoj Kamenici. Radovi na izgradnji četvrtog mosta u Novom Sadu počeli su u februaru 2023. godine. Projektant i izvođač radova je kineska kompanija CRBC, dok je nominalni investitor JP „Koridori Srbije”.
Zabranjeno je preuzimanje teksta ili dela teksta bez navođenja autora i naše medijske kuće, u vidu živog linka koji vodi ka originalnom sadržaju. Svako kršenje ovog pravila tretiraće se kao povreda autorskih prava.