због процене да је реч о предузећу од стратешког значаја за Србију, нове власнике добило је укупно њих 36. Шта ће бити с преосталим неприватизованим медијима још нико не уме да објасни. Неки од њих су већ угашени, а за њих 14 Агенција за приватизацију наредних дана треба да достави решења о неуспешним продајама. Тек након тога оснивачи, а углавном је реч о општинама, треба у року од 30 дана да распишу позив за поделу бесплатних акција запосленима.
За 23 државна медија није ни расписан позив за продају, а запосленима оних који немају негативни капитал треба такође да буду понуђене акције.
Право на акције и у једном и у другом случају имаће само запослени и бивши запослени који до сада нису писали акције, па ни оне такозване “Динкићеве”. Због тога се процењује и да је број запослених и бивших радника у локалним медијима који ће остварити право на акције веома мали, јер је добар део већ писао, ако ништа друго, а оно бесплатне државне акције у нади да ће добити обећаних 1.000 евра.
Међу медијима који нису пронашли купца, ни поред чак три позива за продају, јесу Новинска агенција Танјуг и Дневник АД из Новог Сада. Истеком рока за приватизацију медија престао је да важи и Закон о новинској агенцији “Танјуг”, као и финнансирање из државног буyета, па је неизвесна судбина овог државног медија са 188 запослених. Нити у Министарству културе и информисању нити у Агенцији за привтизацију нема званичног одговора на питање шта ће бити с Танјугом. Наиме, у Агенцији тврде да чекају даље инструкције од Минстарства културе и информисања, а у Министарству културе да Агенција треба да почне да неприватизованим медијима доставља одлуке о обустави поступка приватизације методом продаје капитала и наставком приватизације методом бесплатне поделе акција.
Ни у Дневник АД не знају да ли им следи бесплатна подела акција или стечај па и они, како је за наш лист изјавио генерални директор Светозар Карановић, чекају даље инструкције Агенције за приватизацију.
Јуче је Удружење новинара Србије апеловало на Владу Србије и Министарство културе и информисања да не препусте гашењу националну новинску агенцију “која је препознатљив бренд Србије и бивше Југославије у свету”.
- Најмање што могу и треба да ураде јесте да омогуће иста права запосленима у Танјуг у као новинарима и медијским радницима других медија у приватизацији и омогуће им да под равноправним условима уђу у тржишну утакмицу са другим агенцијама – наводи се у саопштењу УНС-а.
Љ. Малешевић