Укидање психолога и дефектолога грешка

Уместо да унапређује систем новим законским и подзаконским актима, Министарство просвете, науке и технолшког развоја ствара додатну пометњу

и доприноси урушавању преосталих суштинских вредности образовног система. Нови Правилници о финансирању основних и средњих школа, настали из покушаја да се, наводно, одређене категорије запослених „боље распореде у систему“ права су слика непознавања реалног стања у школама и реалних потреба српског школства; поручују из Ресора за образовни систем Уније синдиката просветних радника Србије у свом саопштењу.

Из Уније синдиката подсећају на то да је последњи правилник стигао у школе увелико након почетка ове школске 2015/2016. године да су, након указивања на очигледне недостатке, поправљани и дорађивани, али да се у суштини није много тога поправило.

“У школе су стигла два потпуно неусаглашена документа, скрпљена као Франкенштајн, јер изгледају као да нису писани не у истој згради, већ ни на истом континенту! Заједничка им је рестриктивност и одсуство уважавања стања у школама јер се делом истискују библиотекари и медијатекари, а значајно се редукује и потреба за стручним сарадницима, административним и помоћним радницима”, кажу у Унији и истичу да “ће уштеде које ће држава остварити применом оваквих правилника бити симболичне, а штета знатно већа, јер ће директно утицати на смањивање квалитета рада школа”.

Овим правилницима десеткују се библиотекари у земљи у којој су већ годинама катастрофални резултати у области разумевања прочитаног и функционалне писмености.Такође, редуковање стручних сарадника спроводи се у време када постоји велики број ученика из разорених породица и када је насиље у порасту.

Највећи злочин који се чини новим правилницима свакако представља смањивање (које у неким школама доводи до укидања) процената психолога и дефектолога у школама. Парадоксална је чињеница да се то чини паралелно с веома гласном промоцијом инклузије у српским школама у које се без икакве задршке уписују деца с најразличитијим типовима сметњи у развоју (од озбиљних здравствених дијагноза до поремећаја у понашању). Ко ће, ако не дефектолози и логопеди, да бар мало помогне наставницима и учитељима у процесу диференцијације захтева према могућностима деце обухваћене инклузијом - питање је, које између осталих у свом саопштењу поставаља Унија синдиката просветних радника Србије.

В. Ц.
 

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести