Агенције гуле туристе на курсним разликама

Приликом одабира туристичког аранжмана требало би проверити у којој банци туристичка агенција има рачун јер

од тога на крају зависи и колико ће вас летовање, зимовање или неки други аранжман коштати, саветује портал „Каматица”.

Колико год да пресудну улогу у одабиру туристичке агенције игра цена аранжмана, пише портал, толико је и важно обратити пажњу и на то колико ће он да кошта приликом агенцијског плаћања.

Већина грађана не обраћа пажњу на уговор и једну битну ставку у њему – која банка стоји иза туристичке агенције и који курс се плаћа приликом резервације пута.

Туристичка агенција није финансијска установа, тако да сама не може одређивати курс, већ користи курс банке у којој има отворен рачун, пише портал.

Туристичка агенција плаћа по продајном курсу на дан уплате, који је увек већи од средњег или куповног курса, а и не обрачунава се продајни курс, већ ефективни продајни курс.

Ефективни продајни курс је онај који се обрачунава приликом плаћања ка иностранству.

На пример, грађани агенцији плаћају аранжман у динарима, а пошто се плаћање обавља у иностраној валути, агенција мора те динаре да претвори у евре, а ту куповину обавља по ефективном курсу матичне банке.

„Разлика између та два курса је у томе што је продајни ефективни курс увек већи од продајног, а може бити већи и до десет одсто”, пише тај портал.

У овом случају банке зарађују на мењачким пословима, а агенције се само штите од губитака тако што разлику у курсу приликом плаћања аранжмана пребацују на клијенте.

Приликом одласка у агенцију и плаћања аранжмана распитајте се који је курс и код које банке агенција има отворен рачун, саветује портал, да не бисте плаћали летовање скупље само зато што је агенција везана за банку која има много виши курс од осталих.

Д. В.

 

Цена да буде у динарима

На питање зашто туристичке агенције не исказују цене аранжмана у динарима, директор „Каматице” Душан Узелац указује на то да недостатак регулативе омогућава такав хаос на тржишту па су туристичке агенције љуте на банку, путници на агенције, и свако на свакога.

Узелац сматра да би надлежни требало да забране да се цена исказује у другим валутама па би, у случају туристичких агенција, то поједноставило њихове односе с клијентима.

EUR/RSD 117.1117
Најновије вести