Инспектори пецају шверц по Сави и Дунаву

Процењује се да је нелегално око 40 одсто претовара робе на рекама и обалама у Србији, тврде у републичком Министарству грађевине и истичу да коначно мора да се уведе ред у ову, веома важну, област

за развој Србије. Није никакав тајна да су реке биле годинама главна магистрала сивог тржишта нафте и нафтних деривата, тешког десетинама милиона евра, као и многе друге акцизне и неакцизне робе.

Инспекција Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и Управа царине су  у заједничкој акцији контроле пловидбе на Сави открили само на једном месту - шљункари код Београда , три пловна објекта без потребне документације и надзора. Казне за тај прекршај иду до два милиона динара за привредне субјекте, изјавио је помоћник министра грађевине, саобраћаја и инфраструктуре задужен за инспекцијски надзор Александар Симић истичући да би само на том месту држава од казни могла да приходује шест милиона динара.

- Контролишемо све пловне објекте на рекама и покушавамо да доведемо у ред нешто о чему се деценијама ћутало или се није до краја спроводило-  рекао је Симић.

У акцији су учествовала два патролна глисера - Министарства грађевине и Управе царине, и инспектори су са цариницима контролисали бродске исправе, регистрације бродова, да ли је пријављена посада, претоварна места на приобаљу, царинска документа, гориво и друго.

- Увођење пловидбе у легалне токове би могло да да велики допринос буџету”, истакао је Симић додајући да ће то министарство наставити да врши сталан надзор на српским пловним путевима.

Милан Ракић, саветник потпредседнице Владе Србије Зоране Михајловић, рекао је да је до сада у Србији била пракса да су теретни бродови остављани без и једног члана посаде, што више неће моћи да се ради.

- Запослени су законски обавезни да буду присутни на броду, а казна је од 150.000 до два милиона динара- истакао је он. Ракић каже да је, на пример, недавнио  код шљункаре у Београду  затечен усидрени самоходни теретњак „Врабац”, без и једног члана посаде. „Циљ Владе Србије је сузбијање сиве економије, а потредседница владе Зорана Михајловић је истрајна да се у томе и успе, тако да ће овакве акције бити настављене”, поручио је Ракић.
Д. У.

Нови закон
Помоћник министра за водни саобраћај Лепосава Сојић је рекла   Тањуг  у да је Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре припремило измене и допуне Закона о пловидби и лукама на унутрашњим водама, које су усвојене у фебруару ове године, као и да је влада затим усвојила и Уредбу о условима по којима треба да поступају луке, пристаништа и претоварна места на облама.

- Проблем Србије су места која стварају могућност за сиву економију- рекла је она и поручила да ће сва нелегална места на рекама бити уведена из сиве зоне у легалне токове.

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести