ФИРМА IWCONNECT НИЈЕ САМО СКУП ЋУТЉИВИХ ПРОГРАМЕРА Информатички центар у Новом Саду спаја фирме уз помоћ нуле и јединице
Информационо-комуникациона технологија је скоро бескрајно пространство разних сфера и послова и понекад је тешко објаснити чиме се нека ИТ фирма бави. Успех фирме зависи од тога колико је спремна да меандрира између различитих задатака и послова, а то је посебно важно у ово време, када се дешавају многе промене које доносе масовна отпуштања, па чак и затварања фирми.
И док се многе ИТ компаније одлучују за специфичне задатке, неке од њих, попут новосадске ИТ фирме IWConnect, посредници су између различитих нивоа послова, задатака и фирми. Комбинација аутсорсинга и консалтинга у ИТ систему њихов је главни задатак.
- Примарно, IWConnect оријентисан је на оутсоурцинг, односно продају консултантских услуга – каже Милица Јанковић из ХТ службе ове фирме. - Бавимо се развојем софтверских решења, развијањем мобилних апликација, интеграцијом система, тестирањем, 3Д анимацијама, дизајном, вештачком интелигенцијом и многим другим сферама. Тренутно, фирма броји 350 запослених. Већина колега завршила је студије програмирања, док су се остале колеге програмирању или неким другим улогама прикључиле из других бранши, попут права, лингвистике, моде, аутомобилске индустрије, биохемије и многих других.
И то није све. Ова фирма развија и сопствене програме, намењене управо послу којим се баве, а који је помало тешко објаснити.
- Развили смо и неколико наших производа – Виртуал Assistant фор СнапЛогиц Пројецт Доцументатион, AI-Powerd Јира Story Генератиор, 3DotsCommerce, IW Мониторинг Солутионс – каже Милица, покушавајући да нам дочара како функционише њихов посао.
- Рекли бисмо да је за пробијање и опстанак на светском тржишту неопходна комбинација стручности, иновативности и рада. То подразумева прилагођавање новим трендовима, технологијама и околностима, а за запослене значи едукацију и развој тимова. Успех лежи и у одржавању комуникације са клијентима, како бисмо боље разумели препреке и проблеме на које наилазе и које су њихове потребе. Грешке су неминовне у раду, те се трудимо да их признамо, да о њима причамо и покажемо жељу да их исправимо. Бити брз, а остати вешт је оно што на тржишту прави разлику међу компанијама – поручује Милица Јанковић.
Аутсорсинг је систем рада којим се део посла додељује неком појединцу или фирми изван компаније, чиме се уштеди на сопственим ресурсима. Фирме се тако ангажују по пројекту, а не по времену ангажовања, те је лакше контролисати брзину пословања. Продаја консултантских услуга и интеграција система је комплексан задатак којим једна фирма покушава да усклади пословање више фирми које раде на једном пројекту. Њени запослени користе разне програме и апликације да споје резултате рада различитих фирми и уобличе у систем који функционише пођеднако за све. Отприлике, као информатички кол центар који спаја телефонски, сателитски, сигнал из свемира и онај с Оног света и повезује га у целину коју сви могу да чују.
- Спектар клијената с којима сарађујемо и пројеката на којима радимо веома је шаренолик. Здравствени системи, енергетика, финансије, логистика и транспорт, електрична возила, музичка индустрија, производња, телекомуникације и биотехнологија, само су неке од сфера у којима смо имали прилике да оставимо траг – поручује Милица и додаје да је приступ консултантски, што значи да је комуникација с клијентима, баш као и код наше телефонисткиње, од изузетне важности. - Уместо једноставног извршавања техничких задатака и захтева, наше колеге заузимају став партнера који разумеју пословне циљеве клијената. Јасна комуникација о ризицима, могућностима и бенефитима другачијих техничких одлука, ствара однос од поверењ - каже Милица.
На овај начин, програмери консултанти, доприносе иновативности и оптимизацији пословних процеса, што значи да смањују шум у комуникацији између компанија и скраћују време рада.
И. Радоичић