Концесије аеродрома - паре само држави или и осталима?

Док Влада Србије прави планове о приливу новца у буџет од концесије Аеродрома „Никола Тесла”, за мале акционаре је то непознаница.

Наиме, Република Србија има у власништву 83,14 одсто акција аеродрома, око три одсто је у рукама правних лица, још око 3,7 одсто је на рачунима кастоди банака, док близу десет одсто акција припада физичким лицима, углавном грађанима Србије који су их добили бесплатно.

По недавно усвојеном Закону о јавно-приватном партнерству и концесијама, „концесиона накнада када је плаћа концесионар је приход буџета Републике Србије, односно приход јавног тела које је давалац концесије”.

Овде се поставља питање да ли ће оних 300 до 400 милиона евра које премијер планира да унапред наплати, плус десет милиона евра годишње од концесионара (што многи економисти сматрају тешко остваривим планом) ићи комплетно у буџет или ће се, сходно учешћу у власништву, расподелити између акционара. По појединим добро обавештеним изворима, за мале акционаре се ништа неће променити ни након концесије. Они би требало да наставе да примају дивиденде на име својих акција.

Економиста „Вајс брокера” Ненад Гујаничић не очекује да ће држава дозволити могућност несагласности акционара.

– Питање је да ли ће уговором о концесији бити регулисана и права малих акционара – оцењује Гујаничић. – Концесиони уговори нису типски и може бити много различитих решења. У принципу, то је ситуација као код фирми с већинским власником. Мали акционари се ништа не питају и само се надају да ће фирма радити што боље и да ће вредност њихових акција расти.

 

 

EUR/RSD 117.2038
Најновије вести