Кубикажа и даље пресудна за регистрацију возила

Да ли ће се од почетка следеће године регистрација аутомобила плаћати нешто другачије него сада, још се не зна, али промене су најављене. Наиме, министар финансија

Душан Вујовић казао је да ће се од 1. јануара регистрација плаћати по вредности возила, а не по кубикажи, што би требало да значи да ће регистарација старих возила веће кубикаже бити јефтинија, а да ће поскупети за она који имају мања, али новија возила.

Међутим, веома брзо је из Министарства финансија указано на то да изјава министра Вујовића није добро протумачена и, истовремено, да се промене очекују, али кроз повећање броја група по кубикажи, уместо постојећих седам, што ће некоме регистрацију појефтинити, а некоме поскупети.

То би требало да значи да Предлог измена Закона о порезима на употребу, држање и ношење добара, у делу који се односи на опорезивање употребе моторних возила, не предвиђа промену система наплате по вредности аутомобила. Наиме, приликом одређивања пореза и даље би требало да буде важна кубикажа, али ће уместо седам група највероватније бити десет. У садашњих седам категорија возила кубикаже се крећу од 1.150 па до изнад 3.000 кубика, а власницима се зарачунавају порези који су од око 1.000 динара, па до изнад 200.000. Нова категоризација требало би да донесе и нове цене, па се може очекивати да некима тај намет порасте, али и да се некима смањи, уколико из више групе падну у нижу.

Продавци и дилери аутомобила углавном не желе да се изјасне о евентуалној промени закона који би променио начин и обрачун регистрације возила јер, како кажу, немају готово никакве информације о томе, али указују на то да је реч заправо о укидању такозваног пореза на луксуз, који је уведен 2009. године. Наиме, од тада се регистрација обрачунава на основу радне запремине мотора, при чему је висина пореза на моторе јаче од 2.000 кубик вишеструко већа у односу на оне испод те кубикаже.

Продавци посећају на то да је више пута најављивано да ће се та ставка закона променити – први пут још 2011. године – али се то није десило. Због пореза на луксуз, истичу продавци аутомобила, готово да је престала продаја возила чија је кубикажа виша од 2.000 јер, рецимо, код модела старих неколико година, висина регистрације надмашује вредност аутомобила. Да ли ће и у којој мери евентуална промена у начину обрачуна регистрације (било који модел да је у питању) утицати на тржиште возила, они такође за сада не желе да коментаришу, истичући да треба сачекати почетак следеће године, за када се најављују промене.

Д. Млађеновић

 

Порез на лускуз

Увођењем пореза на луксуз власници/купци старих аутомобила великих кубикажа плаћају велику регистрацију, док је код нових возила, која имају модерне турбо-моторе мале запремине и велике снаге, она нижа. За луксузне и спортске аутомобиле у многим земаљама такође се плаћа већи порез, али углавном кроз еколошку таксу, пошто возила са снажним моторима, без обзира на годиште, емитују више штетних гасова. Уз то, у многим земљама уводе се и субвенције за набавку електричних аутомобила и аутомобила с ниском емисијом угљен-диоксида.

EUR/RSD 117.1484
Најновије вести