Михајловић: На пругама вишак око 2.000 радника

– У наредних месец дана тачно ће се знати колики број запослених треба да оде из

„Железница Србије”, а по неким проценама, с којима се сви слажу, то је више од 2.000 људи – изјавила је за „Дневник” министарка саобраћаја, грађевинарства и инфраструктуре и потпредседница Владе Зорана Михајловић.

Она је разговарала са шефом Канцеларије Светске банке у Србији Тонијем Верхеијеном о даљим корацима у реформисању српске железнице и том приликом истакла да се ускоро очекује коначан договор о отпремнинама. Верхеијен је поручио да је Светска банка свесна тога да је Србија много радила на реструктурирању „Железница” те да има много нових пројеката које треба наставити.

Зорана Михајловић је истакла да Влада Србије води рачуна о свим запосленима сва четири железничка предузећа и да нико неће остати без посла без социјалног програма и отпремнина. По њеним речима, прво ће се ићи на пријављивање на добровољни одлазак из предузећа оних радника који испуњавају бар један услов за пензију. Она је истакла да је велики проблем „Железница Србије” то што имају много више старијих радника него млађих, и много запослени у администрацији, док недостаје машиновођа и пружних радника.

– У финишу смо преговора о висини отпремнина и врсти социјалног програма који ће бити понуђен запосленима, али се води рачуна о томе да то, пре свега, буде њима прихатљиво а у складу са законским и финансијским могућностима – поручила је она у Влади Србије.

Истакла је да се од децембра прошле године интензивно преговара са синдикатима сва четири предузећа те да је њихов захтев да отпремнине буду што веће, не мање од 200 евра по години стажа.

– Идемо ка томе да испоштујемо тај захтев. Важно нам је и да наставимо реформу „Железница”, повећамо ефикасност компанија и даље улажемо у нове пројекте – истакла је Зорана Михајловић.

Она је закључила да коначан договор о отпремнинама очекује ускоро.

В. Ђуричић

 

Велика улагања и уштеде

Министарка грађевинарства, инфраструктуре и саобраћаја Зорана Михајловић изјавила је да су почели разговори о модернизацији пруге Београд–Ниш и да је за то потребно најмање 200 милиона евра.

– То је стратешки коридор и надам се да ћемо постићи договор како да то финансирамо, није једноставно, најмање 200 милиона евра је модернизација те пруге. Данас се на тој релацији путује пет сати, што је недопустиво – рекла је Зорана Михајловић.

Министарка је изнела податак да постоји 400 километара пруга у Србији које се не користе од 1992, да су зарасле у коров, док „Железнице” за то плаћају одређене порезе и доприносе.

– То ћемо затворити и аутоматски ћемо смањити трошкове, регулисаће се историјски дугови између „Железница” и ЕПС-а, смањиће се број људи, они који нису потребни „Железницама”, а с друге стране, инвестиције у „Железницама Србије” износе три милијарде евра, то је огроман новац – истакла је она.

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести