На рекама спречити кријумчарење, крађе, пиратство...

Пред посланицима Скуштине Србије ускоро ће се наћи предлог закона о изменама и допунама Закона о пловидби и лукама на унутрашњим водама, како би се отклонили недостаци

постојећег законског акта и његове одредбе ускладиле са другим важећим законима. Он ће утицати на Дирекцију за водне путеве којој се заправо укида својеврсни монополски положај за обављање појединих послова техничког одржавања међународних и међудржавних водних путева.  Наиме, Дирекција за путеве ће  државна средства која се данас користе за одржавање флоте, као и плата чланова посаде и друге пратеће трошкове, те трошкове обезбеђивати обављањем послова која се нуде на тржишту.

Затим, измењеним законом повећаће се ниво сигурности  у обављању водног саобраћаја, а самим тим и спречити извршење кривичних дела као што су крађе, пиратство, кријумчарење и слично. То ће, такође, утицати и на пословање домаћих бродарских привредних друштава и лука које ће бити дужне да органзују сигурносну заштиту и то уговорним ангажовањем лиценцираних лица за обављање делатности приватног обезбеђења.

Решења из овог закона утицаће и на поједина привредна друштва за које је утврђено да пружају услугу изнајмљивања - чартеровања- јахти и пловила за рекреацију која нису уписана ни у један од домаћих уписника пловила, већ су регистрована и иностранству, као и на чињеницу да се пловила изнајмљују без чланова посаде. На овај начин осим избегавања плаћања пореза, буyет није остварио приходе ни по основу доприноса на зараде чланова посаде које су ова правна лица дужна да ангажују ради безбедног обављања своје делатности. Како би се ускладио са Законом о концесијама, измењени законски акт омогућиће лучким оператерима да добију одобрење за обављање лучке делатности и на тај начин несметану обављају свој посао.

Ове измене Закона донеће додатне трошкове бродарским привредним друштвима и лукама, јер ће сада морати да уговорно ангажују лиценцирано обезбеђење, а они који имају пловила регистрована у иностранству мораће да их упишу у домаћи регистар и за то плаћају порез на употребу јахти са моторним погоном, а биће дужни и да плаћају порезе и доприносе за запошљавање посаде на тим пловилима.

Љ. Малешевић

Укидање монопола
Примена измењеног закона укинуће монополски положај Дирекције за водне путеве на обављање појединих послова техничког одржавања међународних и међудржавних водних путева, па се по први пут отвара могућност да по тржишним условима и спроведеном поступку јавне набавке, привредна друштва , која су специјализована за обављање послова изградње хидротехничких објеката, извођење других хидротехничких радова, багеровање и слично учествују у обављању послова и тиме даље развијају своје пословање.  Затим, он ствара законску претпоставку да се на више лучких подручја у Србији успостави унутар лучка конкуренција, што ће омоћити да више привредних друштава која су обављала лучну делатност у складу са прописима који су били на знази до 2010. године , наставе са обављањем лучке делатности.
 

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести