Руски кредит до 2021, до сада уговорено 700 милиона долара

Руски кредит се реализује без икаквих проблема и до сада је уговорено 700 милиона долара, од укупно 800 милиона за развој железнице, а његов рок биће продужен за четири године односно до краја 2021.

због градње сложених објеката на прузи Стара Пазова-Нови Сад, речено је данас Танјугу у Министарству грађевинарства, саобарћаја и инфраструктуре.

У Управи за јавни дуг Министарства финансија речено је Танјугу да је до 30.јуна из одобреног зајма повучено 162,1 милион америчких долара.

Државни секретар у Министарству грађевинарству, саобраћаја и инфраструктуре Миодраг Поледица каже да руски кредит покрива пет пројеката, од којих се четири већ реализује, док је за пети пројекат - пругу од Старе Пазове до Новог Сада 15. јула потписан анекс за једну фазу радова.

"Пети пројекат је подељен у две фазе због грађевинских и финансијских радова. Свих пет пројеката је у реализацији, уговорено је око 700 милиона долара, а већи део пројеката је и завршен", рекао је Поледица.

Завршене су три северне деонице на Коридору 10, изградња другог колосека Београд - Панчево и испоручено је више од пола, од укупно 27, нових руских дизел-моторних возова, навео је он.
  
Руски кредит обухвата модернизацију и градњу Панчевачке пруге, шест деоница на Коридору 10, обнову барске пруге од Ресника до Ваљева, пругу Стара Пазова - Нови Сад и набавку 27 нових дизел-моторних возова из Русије.

Започети су радови на барској прузи на деоници Ресник - Ваљево и 15. јула је потписан анекс уговора за изградњу најкомплекснијих објеката на прузи Стара Пазова - Нови Сад, подсетио је Поледица.

"Ми смо са пројектне стране урадили све. Када је реч о извођењу радова - већина пројеката се реализује, а део је и готов, тако да можемо рећи да је да руски кредит у потпуности активиран", навео је државни секретар.

Поледица каже да је првобитни рок био да се руски кредит искористи до 31. децембра 2017. године, али да да ће се због комплексности извођења радова на прузи  Стара Пазова - Нови Сад, инфраструктурни објекти на тој деоници, тунели и мостови, градити најмање четири године.

"Морамо да продужимо руски кредит пошто руски извођач, компанија руских железница РЖД интернешнал, не може да изведе те радове до краја 2017. године, тако да смо покренули званичну процедуру према Министарству финансија, које је покренуло процедуру према руском Министарству финансија за званично продужење руског кредита за још четири године, то јест, до краја 2021. године", рекао је он.

РЖД интернешнал, који у Србији реализује пројекте који се финансирају руским кредитом, изградиће на прузи Стара Пазова - Нови Сад два објекта јединствена по величини и значају за железничку инфраструктуру Србије - вијадукт у плавном делу реке Дунав и тунел Чортановци.

Нови вијадукт ће бити двоколосечни и обухвата два моста од којих је сваки дугачак око три километра. Дужина новог тунела Чортановци, који се састоји од две цеви спојене евакуационим пролазима износи 2,2 километра.

Приликом изградње тих објеката биће коришћење напредне методе за извођење радова на пробијању тунела и учвршћивање земљишта у циљу заштите од клизишта.

Поледица истиче да тренутно нема никаквих проблема у реализацији  кредита и да је сасвим нормално да се код тако великих и захтевних пројеката кредити продужавају и да Србија има сличне ситуације и са другим кредитима које реализује, на пример, са европским банкама.

Он је напоменуо да се кредити продужавају уз одговарајуће финансијске услове које две стране договаре.

У Управи за јавни дуг кажу да се податак Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре - 700 милиона долара односи на укупно уговорену вредност радова која се финансира из кредита Руске Федерације за модернизацију железнице, као и да то министарство рачуна и вредност уговора који су две железнице потписале 15. јула за радове на прузи Стара Пазова-Нови Сад.

"До 30. јуна 2016. по основу постојећхих уговора из одобреног зајма је повучено 162,1 милион америчких долара. Разлика измеду ова два податка односи се на вредност нереализованих радова и вредност неиспоручених возова", објашњавају у Управи за јавни дуг.

Представници Руских железница су 15. јула, приликом званичног почетка радова на барској прузи од Ресника до Ваљева, саопштили да је до тог датума утрошено 230 милиона долара.
(Танјуг)

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести