Србија мора у дигиталну економију

– Земље у развоју, као што је Србија, имају тежак али јасан задатак да напредују до модерног дигиталног друштва заснованог на дигиталној економији –изјавила је државна

секретарка у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Татјана Матић.

Како је наведено у саопштењу, она је у уводном обраћању на конференцији „IDC Predictions 2017‘” рекла да се Србија припрема за јединствено дигитално тржиште (Digital Single Market).

– Да бисмо дошли до услуга интелигентних транспортних система, напредних дигиталних решења у производњи, паметне енергије, е-здравства, паметног мониторинга животне средине и свих других паметних услуга, важно је да и глобално говоримо једним гласом о либерализацији података, приступу подацима, сигурности података, управљању подацима – рекла је Татјана Матић. – То значи да сви заједно имамо ново, веома важно питање стандардизације као механизма интероперабилности.

Наводећи да су заједнички стандарди од суштинског значаја за интероперабилност свих дигиталних технологија, она је истакла и да они представљају темељ јединственог дигиталног тржишта.

– Стандарди морају бити постављени тако да омогуће отвореност и безбедност, агилно спајање различитих актера и грађана, и тиме допринесу развоју дигиталне економије и дигиталног друштва – закључила је Татјана Матић.

Како је наведено, на конференцији, на којој су представљена најновија истраживања америчке компаније International Data Corporation (IDC) учествовао је и амбасадор САД у Србији Кајл Скот.

Е. Дн.

EUR/RSD 117.1484
Најновије вести