Србија полако губи корак за остатком света

Председник „МК групе” Миодраг Костић изнео је на недавном панелу „Дигитална трансформација пословања” оцену да Србија касни у томе за развијеним светом, и то илустровао

чињеницом да је свој дипломски рад из 1983. године „Увођење информатичког система у шећерану Врбас” почео да примењује тек 2005. године, када је ту исту шећерану купио.

– Видите колико каснимо – истакао је Костић. – Дигитална трансформација данас је као проналазак мотора с унутрашњим сагоревањем на крају 19. века, док су се за превоз још користили коњи, и ко први ухвати тај корак, има шансе да ухвати корак с остатком света. Ако као друштво успемо да урадимо дигиталну трансформацију, направићемо већу продуктивност локалних самоуправа, државне управе, бирократије и на крају ће се добити дигитална трансформација целе економије. Тек онда имамо шансу да ухватимо корак са светом и ако будемо расли по овим стопама од један-два одсто, биће нам потребно 30-40 година за то.

Његова „МК група” има 120 оперативних фирми и тешко је и замислити колико је времена потребно да се нађе 120 директора. Костић тврди да би требало десет година тражити 120 директора, што је немогуће чекати.

– Онда имате други пут, да нађете мањи број, рецимо 12, али их онда дигиталном трансформацијом и коришћењем нових технологија направите ефикасним и тако компензујете немогућност да запослите њих 120. МК покушава да се дигитално трансформише и пре две године томе процесу дали смо радни назив „Уберизација МК групе”, односно дигитална трансформација, јер не постоји бољи пример на глобалном нивоу од тога шта је „Убер” направио с превозом – најбољи пример како дигитална трансформација трансформише цео сектор у свету – истакао је Костић.

Челник Привредне коморе Србије Марко Чадеж каже да дигитална трансформација мења све и знато утиче на бизнис. Она је и начин да се промени досадашњи рад, због чега је ПКС пре годину започео дигиталну трансформацију.

– Мења се посао – истиче Чадеж. – Визија је да ПКС постане заиста организација која треба да буде у „возачком седишту” дигиталне трансформације. Хоћемо да је спустимо до најмањих предузећа, до сваког малог бизниса. Пословни модели се мењају драстично и питање је његовог опстанка. Основна визија је да помогнемо приватном сектору на том путу, али и да променимо начин интеракције између привреде и државних инситутуција.

Љ. Малешевић

 

Да нас генерације не прегазе

Генерални директор Телекома Србија Предраг Ћулибрк тврди да дигитална трансформација, с нама или без нас, били ми свесни тога или не, улази у све поре наших живота, у науку, образовање, привреду, државу, забаву...

– Мислим да је обавеза наше генерације да је „гурнемо” у правом смислу, иначе ће нас генерације које долазе заиста прегазити – оценио је Ћулибрк. – С друге стране, дигитална трасформација је могућност да Телеком буде ослонац и партнер који у синергији с осталима води Србију у свим правцима ка бољитку да прати трендове у свету.

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести