У Србију стиже 100.000 јефтиних половних возила?

Купци у Србији могли би рачунати на до 20 одсто ниже цене половних аутомобила, оцењују познаваоци продаје, вођени логиком да ће из Немачке на тржиште Србије доспети око 100.000 половних возила

на унутрашње сагоревање јер је циљ те земље да до 2020. повећа удео аутомобила на електрични погон и смањи загађење.

То у пракси значи да би „волво В-50 дизел”, 2005. годиште, који на ауто-плацевима кошта око 5.000 евра, могао појефтинити и 1.000 евра, док би најчешће вожени „фијат пунто” исто годиште, бензинац, с тренутних око 2.800 евра, могао појефтинити на 2.250.

На тржишту Немачке тренутно је око 60.000 електричних аутомобила, а циљ је да тај број у наредне четири године буде повећан за још 940.000 возила. Ако се то испуни, у Србији би могло да заврши око 100.000 половњака, бензинаца и дизелаша, који ће у Немачкој бити „вишак”.

Док медији увелико спекулишу и рачунају на пад цена половњака, власници ауто-пла-цева, којима би такав сценарио истопио профит од продаје, показују дозу резерве.

И Петар Стакић с портала „Половни аутомобили” каже да је упитно како ће се тај план Немачке одразити на Србију јер, ако неко купи нови електрични аутомобил, наводи он, то не значи да ће продати стари. С друге стране, и рок од четири године је довољно дуг да се на тржишту неће одмах појавити више од 900.000 аутомобила.

– Поента се може објаснити у једној реченици, да та транзиција у Немачкој неће бити тако брза. Питање је и да ли ће се уопште остварити, а треба имати на уму да неће бити лако доћи до тих половних аутомобила – рекао је Стакић Танјугу.

Он, међутим, не спори да ће Немци „истерати” оно што су зацртали.

– Знајући Немце, они ће то реализовати. Али то не значи да ће Србија као последицу имати велики прилив половних аутомобила, које би власници евентуално продали. Зато нисмо сигурни да ће се то тако одразити на наше тржиште – рекао је Стакић. – Треба имати на уму да те аутомобиле у Немачкој доста купују грађани, односно дилери из источноевропских земаља, па неће бити ни лако доћи до њих. Питање је да ли ће толико аутомобила доћи на тржиште Србије. Лично мислим да то неће бити толики број који ће ођедном „запљуснути” тржиште и изазвати промену цена. Ако се и деси да се у толикој мери појаве, може доћи до неких корекција цена, али по искуству, мислим да не може бити баш тако велики талас.

Он верује да ће се Немци срести с неким изазовима у том подухвату, као што је потреба да се обезбеди инфраструктура за милион електричних аутомобила, међу којима су и пуњачи за њих.
Е. Дн

Цена кроји тражњу
Када је реч о тржишту Србије, највише аутомобила се увози из Немачке, затим из Француске и Италије.

С друге стране, када је цена у питању, најтраженији су аутомобили чија се цена креће између 2.000 и 3.000 евра.
 

EUR/RSD 117.1643
Најновије вести