Жежељев мост до краjа следеће године

Комесарка Европске уније за транспорт Виолета Булц посетила је градилиште новог друмско-железничког моста преко Дунава у Новом Саду

 и изразила наду да ће његовом изградњом, како је најављено, крајем 2017. године профункционисати железнички, али и друмски Коридор 10 који повезује ЕУ и Балкан „јер је повезивање подручја, људи и робе од виталног значаја за целу Европу“.

Нови друмско-железнички мост требало би да буде изграђен на месту старог Жежељевог моста, који је срушен током НАТО бомбардовања Југославије 1999. године, а железнички и друмски теретни транспорт последњих 16 година одвија се преко привременог монтажног-демонтажног друмско-железничког моста који је узводно у близини новог „Жежеља“ и који ће изградњом новог моста бити уклоњен.

Нови Сад је априла 1999. године током бомбардовања остао без сва три моста преко Дунава, а преостало је још да се доврше радови на изградњи, како га Новосађани зову, новог „Жежељевог“ моста, који би, по плану, требало да буде у функцији крајем 2017. године. 

– Драго ми је што је ЕУ била у могућности да помогне у обнови Моста слободе, али и овог моста, веома важног за Нови Сад и Војводину и Србију у целини – рекла је европска комесарка за транспорт, додајући да је тај путни правац „срце једног од европских коридора“, значајан за регион Балкана и али и због чињенице да повезује два дела Европске уније – Централну Европу с Бугарском.

Европску комесарку на градилишту новог моста дочекали су потпредседница Републичке владе и министарка грађевине, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић, председник Покрајинске владе Војводине Игор Мировић те новосадски градоначелник Милош Вучевић.

Све троје осврнули су се на проблеме везане за поштовање рокова јер је по првобитним роковима нови мост већ требало да буде у функцији, али су проблеми с подизвођачима те накнадном корекцијом цене радова због додатних послова, условили да нови рок за завршетак буде померен на новембар 2017. године. 

– Што се тиче Новог Сада, ми смо учинили све до сада, и чинићемо и даље да се мост заврши у што краћем року, и то могу да кажем као градоначелник, а као грађанин Новог Сада, могу да кажем да смо сви Новосађани веома, веома нестрпљиви да видимо крај овим радовима – изјавио је Милош Вучевић. – Мислим да смо показали висок ниво толеранције и стрпљења и с правом очекујемо да радови буду готови у што хитнијем року.

Председник Покрајинске владе Игор Мировић рекао је да није баш превише задовољан начином на који је цео пројекат вођен, од почетка реализације новог „Жежељевог“ моста до данас, али да верује да ће долазак европске комесарке за транспорт значити велики преокрет.

– И Град и Покрајина Војводина су потпуно финансијски спремни да финансирају у делу свог учешћа у реализацији пројекта – нагласио је Мировић. – Већ се то прилично одужило. Надамо се да ћемо до краја следеће године имати и нови „Жежељев“ мост и уређене приступне саобраћајнице.

Министарка Михајловић изјавила је да је важно за реализацију тог инфраструктурног пројекта, али и свих планираних, добра комуникација с покрајинским и градским властима, што је у случају покрајинских власти, како је рекла, фалило у претходним годинама. То је сада потпуно другачије, нагласила је она.

– Надам се да ћемо следеће године с комесарком Булц отворити овај мост, пре свега за железнички транспорт, а надам се, врло брзо након тога и за путнички – закључила је Зорана Михајловић.

A. Савановић
 

Лукови чекају централни стуб

На бачкој и сремској страни у току је градња челичних лукова моста, док се на средини Дунава израђује централни носећи стуб, на истом месту где је био стуб срушеног Жежељевог моста. По завршетку тих радова, два лука моста, један дуг 180 метара и висок 34, а другог дуг 220 и висок 47, биће постављени на нови носач, а преко њих постављене по две коловозне траке, два железничка колосека и две пешачке стазе.

Посао је поверен шпанско-италијанском конзорцијуму АЗВИ, а процењена вредност радова била је 45,3 милиона евра, колико је уговорено у јануару 2011. када је договорена изградња моста. На име додатних радова том конзорцијуму већ је исплаћено три милиона евра више, а не искључује се да ће бити још финансијских интервенција. Тај пројекат заједнички финансирају Европска унија, која је до сада платила 26,2 милиона, Покрајина Војводина са 14,7 милиона, те Град Нови Сад, који је до сада за радове на новом мосту издвојио 7,4 милиона евра.

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести