Пси открили ракете с експлозивом

На аеродрому „Никола Тесла” у Београду у суботу увече пронађене су две ракете с експлозивним пуњењем које су транспортоване из Бејрута преко Београда и Лондона за Њујорк.

Очигледно се ради о шверцу оружја, јер су ракете биле упаковане као школске макете и имале су такву пратећу документацију. Међутим, пси су нањушили експлозив у пакетима и по отварању утврђено је да се ипак ради о бојним ракетама и покренута је истрага. Ракете су откривене тако што су полицијски пси детектовали присуство хексогена, пишу  београдски медији.

Ракете дужине 1,5 метара биле су у пртљагу авиона на редовној линији “Ер Србије” који је у Београд долетео из Бејрута. Сандуци су одмах обезбеђени и обављен је увиђај.

Како се сазнаје, ракете и нису послате у Београд, него је крајња дестинација пошиљке требало да буде Лондон или Њујорк, где је требало да их преузме извесна компанија за коју није искључено да је фиктивна.

Из “Ер Србије” потврђено је да су ракете пронађене у редовној контроли на аеродрому.

- Карго пошиљка, која је транспортована на даљу дестинацију, раније је идентификована на аеродрому захваљујући строгим мерама безбедносне контроле. Авио-компанија помаже у истрази. Безбедност и сигурност су основни приоритети “Ер Србије” - наводе у овој компанији.

Две ракете које су синоћ пронађене на аеродрому „Никола Тесла” у Београду, по налогу Трећег тужилаштва, привремено су одузете и однете на испитивање.

Бивши командант хеликоптерске јединице МУП-а Србије Слободан Главчић за Н1 каже да те две ракете нису смеле да се нађу у редовној пошиљци и да не смеју да се превозе путничким авионима, јер за оружје постоје посебне процедуре по којима се преносе опасне материје. Он додаје да је неопходно испитати како су се у таквом товару уопште те ракете нашле и стигле до Србије.

Према сазнањима Н1, реч је о две навођене ракете типа АГМ 114 које се могу инсталирати на авионе, хеликоптере, као и на оклопна возила.

Војни аналитичар Александар Радић је рекао, коментаришући то што су нађене две ракете у авиону Ер Србије, да на аеродром “Никола Тесла” готово свакодневно слећу авиони који превозе војну опрему, али се у њима не превозе путници. Проблем укрцавања терета је у надлежности аеродромских власти и безбедности земље у којој авион прима терет, додао је.

- Постоје јасне процедуре, Србија ту следи правне тековине ЕУ и прилагодила је своје прописе ономе што развијени свет. Дефинише се јасно како се превози, и у којим условима, све што спада у наоружање и војну опрему - каже Радић.

Како је рекао за Н1, осим дозвола којима се омогућава увоз или извоз, постоји процедура одобравања летова. Министарство унутрашњих послова је ту надлежно и оно информише у нашем случају и Оперативни центар одбране и процењује се могућност изазивања неке опасности кроз неки транспорт, каже Радић. То се односи на наменски транспорт морем, копном, ваздухом, и наравно да средство којим се превози нешто што неком може да науди, мора да подлеже одређеној поцедури.

Проблем укрцавања терета је у надлежности аеродромских власти и безбедности земље у којој авион прима терет, каже Радић.

- Не може “Ер Србија” или било која компанија на свету да има своје органе безбедности који ће да праве те процене, није на њима... То је задужење аеродрома и безбедносних структура земље у којој је авион укрцао терет и путнике... То је у овом случају питање за Либан и Бејрут - наводи Радић.

Говорећи о нађеним АГМ 114, Радић је рекао да је у питању ласерски вођена ракета коју Американци користе на борбеним хеликоптерима “Апач, ОХ58Д”. Како је додао, она би требало да буде у борбеном комплету ескадриле од 16 хеликоптера коју би Хрватска ове године требало да прими као донацију од америчке војске.

С. Х.

 

 

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести