Трагедија уместо изненађења

Пожаревачки бизнисмен Зоран Петровић Петрика (63) прва је овогодишња жртва у цивилном ваздухопловству Србије. Он је погинуо у суботу после подне приликом пада

спортског авиона „пајпер 28 чироки” у рејону Сребрног језера код Великог Градишта.По незваничним сазнањима, Петровић је полетео да би пренео транспарент-заставу на којој је писало „Срећан рођендан” јер га је ангажовао власник локалног хотела као изненађење за славље своје ћерке.

Петровић је током лета изгубио је контролу над својим „пајпером“ и није успео да летелицу безбедно приземљи. Авион Зорана Петровића Петрике срушио се у суботу око 16 сати у рејону Сребрног језера код места Рамски рит, а тело пилота је након пада изгорело. За сада није познато одакле је авион узлетео, али се зна да је  био базиран на спортском аеродрому код Костолца.На лице места је изашао главни истражитељ ваздухопловних удеса Директората цивилног ваздухопловства Србије и наредних месеци ће се утврдити како је дошло до те трагедије.

Уредник  специјализованог ваздухопловног портала „Танго сикс”, посвећеног авио-саобраћају, Петар Војиновић објашњава да ће тим експерата Директората у наредном период анализирати олупину, техничке карактеристике летелице као и летачку  историју пилота. 
– Тим истражитеља је обавио увиђај, констатовао стање, узео све информације везане за организацију лета, временске услове и стање  пилота – каже за „Блиц” Петар Војиновић. – У наредна два-три дана биће урађена шира експертиза удеса и изаћи ће прелиминарни извештај с информацијама о времену, месту и вероватном узроку несреће, док ће коначан извештај бити вероватно урађен за неколико месеци.

„Пајпер 28 чироки” је једномоторни нископилотски авион и један је од најпопуларнијих за спорско летење. Летелица која је у суботу пала код Сребрног језера произведена је 1965. године.– Узрок пада ће се тек испитати, мада је у авијацији у Србији и широм света узрок пада најчешће нека варијанта људског фактора, док техника сама по себи врло ретко закаже – истиче Војиновић.

Додаје да је, осим основног правила да пилот сам одговара за своје поступке, у Србији такође одговоран и Директорат цивилног ваздухопловства који контролише аеродроме и обуку пилота.Страдали Петровић је, иначе, искусан пилот који иза себе има око 30 година летачког стажа. У летачкој каријери имао је неколико инцидената које су се по њега срећно завршавали. У јулу 2005. године је, с још три путника такође авионом „пајпер чироки 140”, упао у Дунав непосредно по полетању с костолачког аеродрома. Сву четворицу тада су спасли чланови посаде брода који је пловио недалеко од места несреће.

У Србији нису честе несреће у цивилном ваздухопловству. Прошле године било их је четири, које су, на жалост, однеле исто толико људских живота. Најтежа несрећа догодила се на аеродрому „Ечка” код Зрењанина 14. фебруара, када су при паду авиона „цесна 310-Ц” погинули инструктор и ученик. Истрага је утврдила да је главни кривац за ту трагедију људски фактор.

Прошле године погинула су и два падобранца. Један је страдао 16. маја на „Лисичијем јарку” код Београда, а други на биковачком аеродрому код Суботице 8. новембра јер му се, после скока с висине од 1.200 метара оба падобрана нису отворила. 

М. Бозокин

Ђорђевић погинуо на отварању аеродрома

У 2014. години у Србији је било осам несрећа у цивилном ваздухопловству. Једна од најтежих била је 11. октобра у непосредној близини летелишта ДТД – Бачки Јарак. Тада су, при паду авиона „скај лидер 600” погинули бизнисмен Томислав Ђорђевић, власник компаније и „ДТД – Рибарство” и његов сапутник Бојан Јоксимовић из Београда. Трагедија се догодила наочиглед бројних гостију које је Ђорђевић позвао на свечаност поводом отварања новог аеродрома.
У 2013. години било је шест несрећа у домаћем цивилном ваздухопловству, а 2012. четири.

EUR/RSD 117.1138
Најновије вести